کد مطلب: ۶۳۴۰۶۶

آخرین اخبار از مذاکرات وین/ وزیر امور خارجه ایران راهی وین می‌شود؟

آخرین اخبار از مذاکرات وین/ وزیر امور خارجه ایران راهی وین می‌شود؟

گروسی درباره دیدارش با حسین امیرعبداللهیان گفت: با وزیر خارجه ایران گفتگوی موفقی داشتم و فکر می‌کنم او برای انجام مذاکرات پایانی به وین سفر کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، آخرین اخبار از مذاکرات وین چیست؟

به نقل از ایسنا ، رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی اتمی پس از سفر یک روزه‌اش به تهران در نشستی خبری در وین گفت: بیانیه مشترک با ایران چراغ راهنمایی برای کار در هفت ماه آینده خواهد بود. در گذشته در بعضی مواقع موفق بودیم و بعضی مواقع موفق نبودیم اما باید به کارمان ادامه بدهیم. به روشنگری و شفافیت بیشتر ادامه خواهیم داد.

گروسی با اشاره به دیدارش با حسین امیرعبداللهیان گفت: من با وزیرخارجه ایران گفتگوی موفقی داشتم و فکر می‌کنم او قصد دارد برای انجام مذاکرات پایانی به وین سفر کند اما این را باید از خود او بپرسید چرا که من مذاکرات را دقیقه به دقیقه دنبال نمی‌کنم.

پادمان‌ها با سیاست حل نمی‌شود

گروسی ادامه داد: بحث پادمان‌ها سیاسی حل نمی‌شود و من این کار را نمی‌کنم و به همین دلیل من به کارم را ادامه می‌دهم. چیزی که هست و در بیانیه مشترک آمده است یک راه حل تصنعی نیست. آنها باید ما را تنها بگذارند تا با کمک کارشناسان دپارتمان‌ها به کارمان برسیم.

وی درباره نظارت‌های آژانس از تاسیسات سانتریفیوژ ایران در کرج گفت: ما می‌دانیم این تاسیسات کجاست و چندین بار از آن بازدید کردیم. دوربین‌های خودمان را هم در آنجا نصب کردیم. ضبط داده‌ها انجام می‌شود و اگر بازگشتی به برجام باشد داده‌ها در اختیار اژانس قرار می‌گیرد.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ادامه داد: از وقتی که مذاکرات مربوط به برجام شروع به اجرا شود، تعهد آنهاست که اطلاعات در اختیار ما قرار گیرد اما اینکه دقیقا چه زمانی شود، مشخص نیست. لزوما در پایان مذاکرات هم نیست اما این مساله هم در برجام مشخص می‌شود.

توافق نزدیک است؟

گروسی درپاسخ به اینکه در پایان پروسه‌ای که برای حل و فصل مسایل گفتید اگر به نتیجه نرسید فرایند پایان می‌یابد، گفت: خیر پروسه ادامه دارد تا به نتیجه رضایت‌بخش یا نتیجه متفاوت برسیم. بله مهلت مصنوعی برای این مساله وجود ندارد، یعنی اینکه بگوییم تا عید پاک باید به نتیجه برسیم چنین چیزی نیست و این قابل پیش‌بینی نیست.

وی‌گفت: اینکه من از روند همکاری با ایران در آینده چه پیش‌بینی دارم ارزشی در این مقطع ندارد. من وظیفه دارم که در این مقطع پیش بروم که مثل‌ بازی ‌بیلیارد است. اما معتقدم باید روی کارمان تمرکز کنیم تا ببینیم چطور می‌شود نتیجه گرفت. اینکه در نهایت پرونده بسته می‌شود یا نه به مذاکره کنندگان برجام برمی‌گردد نه من.

آمریکا: به تعامل با روسیه درباره برجام ادامه می‌دهیم

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: تحریم های جدید علیه روسیه، به برجام ربطی ندارند و نباید هیچ تاثیری بر اجرای احتمالی این توافق داشته باشند.

این مقام وزارت خارجه آمریکا ادامه داد: ما برای بازگشت به اجرای کامل برجام،به تعامل با روسیه ادامه می‌دهیم.

این مقام آمریکا در راستای تداوم سیاست هراس از پیشرفت‌های برنامه هسته ای ایران در چارچوب برجام مدعی شد روسیه دارای منافع مشترک برای اطمینان از عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای است.( ایرنا )

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.