خبر مهم:

کد مطلب: ۶۳۹۲۵۰

آخرین اخبار از تحولات جنگ روسیه و اوکراین:

روسیه پیش‌روی به سمت کی‌یف را متوقف کرد؟

روسیه پیش‌روی به سمت کی‌یف را متوقف کرد؟

وزارت دفاع انگلیس در تازه‌ترین ارزیابی خود از تحولات اوکراین ادعا کرد که پیش‌روی روسیه به سمت کی‌یف متوقف شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در پیام‌های که در حساب رسمی توئیتری وزارت دفاع انگلیس منتشر شده است: درگیری‌های شدید در شمال کی‌یف ادامه دارد. نیروهای روسی که از شمال شرق به سمت کی‌یف پیشروی می‌کنند متوقف شده‌اند. نیروهایی که از جهت هوستومل به سمت شمال غربی پیشروی می‌کردند نیز با مقاومت شدید اوکراین عقب رانده شدند.

وزارت دفاع انگلیس افزود: بخش عمده‌ای از نیروهای روسیه در بیش از ۲۵ کیلومتری مرکز شهر باقی مانده است.

براساس این ارزیابی، علی‌رغم عدم پیشرفت مداوم، کی‌یف همچنان هدف نظامی اصلی روسیه است و آنها احتمالاً تلاش برای محاصره این شهر را در هفته های آینده در اولویت قرار خواهند داد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز ۲۱ فوریه گذشته (دوم اسفند) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه پنج اسفند نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو- کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضع داد. درگیری ها در اوکراین و نیز واکنش ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

منبع: ( ایرنا )

اخبار ضد و نقیض درباره پیش‌روی روس‌ها در اوکراین

ادعا انگلیس در حالی است که خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از بیانیه امروز وزارت دفاع نوشت که در جریان عقب نشینی ارتش اوکراین غنائمی از قبیل تانک‌های تی ۶۴ و تی ۷۲، راکت‌های ضد تانک آلمانی پانزرفاوست ۳ و پدافند هوایی دوش پرتاب ایگلا به دست مهاجمان افتاد که متعاقباً تحویل تجزیه طلبان جمهوری‌های خود خوانده دونتسک و لوهانسک خواهد شد.

از سوی دیگر، دولت اوکراین درخواست‌ روسیه از نیروهای اوکراینی در ماریوپول مبنی بر اینکه سلاح‌های خود را در ازای عبور ایمن از شهر و ایجاد کریدور بشردوستانه بر زمین بگذارند، رد کرده است.

تارنمای خبری «اوکراینسکا پراودا» به نقل از ایرینا ورشچوک معاون نخست وزیر اوکراین گزارش داد: هیچ بحثی در مورد تسلیم و زمین گذاشتن سلاح وجود ندارد. ما از قبل به طرف روسی این موضوع را اطلاع دادیم.

با گذشت نزدیک به یک ماه از تهاجم روسیه به اوکراین، برخی از مناطق این کشور به اشغال نیروهای روس و جدایی طلبان درآمده و کشورهای غربی نیز تحریم های شدیدی را علیه مسکو وضع کرده‌اند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.