کد مطلب: ۶۴۲۳۸۵

کاخ سفید تحریم‌های جدید وضع کرد

کاخ سفید تحریم‌های جدید وضع کرد

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا اعلام کرد که واشنگتن در هفته جاری تحریم‌های جدیدی علیه روسیه وضع خواهد کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سالیوان روز دوشنبه (به وقت محلی) به خبرنگاران گفت: منتظر اعلام تحریم‌های بیشتر در این هفته باشید. ما در حال هماهنگی با متحدان و شرکای خود در مورد جزئیات دقیق این تحریم‌ها هستیم. این هفته ما فشار اقتصادی بیشتری علیه روسیه اعمال خواهیم کرد.

به نقل از ایرنا ، مشاور امنیت ملی آمریکا همچنین درخصوص اخبار مربوط به شهر بوچا و اتهامات علیه روسیه گفت که اکنون زمان بی‌خیالی در خصوص این مسائل نیست.

وی افزود: تصاویری که از بوچا منتشر می‌شوند تایید می‌کنند که اکنون زمان بی‌خیالی نیست. اوکراینی‌ها شجاعانه از سرزمین خود دفاع می‌کنند و آمریکا با کمک‌های نظامی، بشردوستانه و اقتصادی از آن‌ها حمایت خواهد کرد.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید تصریح کرد: دولت جو بایدن رئیس جمهور اوکراین شبانه روز برای تامین درخواست‌های کمک‌های امنیتی اوکراین تلاش می‌کند.

سالیوان همچنین اشاره کرد که آمریکا به زودی کمک‌های امنیتی جدیدی به اوکراین ارائه خواهد کرد.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه خواستار محاکمه ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به اتهام جنایت جنگی در بوچا در اوکراین شد و گفت تحریم‌های بیشتری علیه روسیه وضع خواهد کرد.

روسیه در کشتار بوچا دخیل بود؟

رسانه‌های غربی ۱۴ فروردین ماه ۱۴۰۱ با انتشار تصاویری از شهر بوچا در نزدیکی کی‌یف مدعی شدند نیروهای روسیه حین خروج از اطراف پایتخت اوکراین غیرنظامیان را هدف گلوله قرار داده‌اند.

کاخ کرملین روز دوشنبه اعلام کرد که قاطعانه اتهام دست داشتن در کشتار غیرنظامیان شهر بوچا در اوکراین را رد می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک، (دولت) «کی یف» و رسانه‌های اوکراینی تصاویر ویدیویی را از شهر بوچا در شمال اوکراین نشان داده‌اند که در آن اجساد کشته شدگان دیده می‌شود. کی‌یف روسیه را در این رابطه مقصر دانسته درحالی که مسکو این اتهامات را به شدت محکوم و تقبیح می‌کند و به این موضوع اشاره دارد که نیروهای روسی چند روز قبل از این شهر عقب نشسته‌اند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۵ اسفند نیز عملیاتی نظامی که آن را عملیات ویژه خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. درگیری‌ها در اوکراین و واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.