خبر فوری:

خبر مهم:

کد مطلب: ۶۴۳۲۳۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

وزیر کار به صحن مجلس می‌رود/ اولین اخراجی دولت کدام وزیر خواهد بود؟

وزیر کار به صحن مجلس می‌رود/ اولین اخراجی دولت کدام وزیر خواهد بود؟

شنیده‌ها از مجلس حاکی از آن است که سه وزیر کار، اقتصاد و صمت در آستانه استیضاح قرار دارند. با این حال قبل از عملی‌شدن استیضاح، قرار است حجت‌‌ا… عبدالملکی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابرای پاسخ به هشت پرسش نمایندگان در صحن مجلس حاضر شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، گرچه هنوز یک سال هم از عمر دولت سیزدهم نمی‌گذرد، اما عملکرد اقتصادی کابینه باعث شده سه وزیر در آستانه استیضاح قرار بگیرند.

بر اساس زمزمه‌هایی که از مجلس به گوش می‌رسد فعلا سه وزیر صمت، کار و اقتصاد نامزد اصلی اولین خروجی دولت سیزدهم هستند.

طبق گفته‌های لطف‌ا… سیاهکلی حتی استیضاح رضا فاطمی‌امین، وزیر صنعت تمام مراحل خود را طی کرده و فقط منتظر تائید هیئت رئیسه مجلس است. ضعف در مدیریت خودروسازی علت اصلی نارضایتی نمایندگان از عملکرد این وزیر شناخته می‌شود.

گویا هم‌سویی دولت و مجلس در این دولت هم کارساز نشده و بحث استیضاح وزرا به شکل جدی دنبال می‌شود. حجت‌ا… عبدالملکی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم که سال کاری خود را با حضور در کمیسیون‌های مجلس سپری کرد، حالا برای پاسخ‌گویی به هشت سوال نمایندگان باید در صحن علنی مجلس حاضر شود.

در صورتی که او نتواند پرسش‌کنندگان را قانع کند، شاید پیش از فاطمی‌امین استیضاح او عملی شود و چه بسا اولین اخراجی دولت سیزدهم لقب بگیرد.

با توجه به اینکه او هفته پیش در کمیسیون‌های تخصصی مجلس حضور داشت، شنیده می‌شود نمایندگان در استیضاح او مصرند و بعید است که از پاسخ‌های او قانع شوند.

در همین زمینه عضو هیئت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: درباره نحوه تغییر و تحولات وزارت کار سوالاتی مطرح است که باید پرسیده شود.

سوال درباره مدیران سفارشی و رفاقتی

خلیل بهروزی‌فرد در گفتگوی ویژه خبری تلویزیون اظهار کرد: همچنین طی هفته‌ای که گذشت درباره به‌کارگیری مدیران ضعیف و ناکارآمد که بر اساس سفارش و رفاقت در این وزارتخانه به‌کار گرفته شده‌اند نیز از وزیر مربوطه سوال شد.

او با اشاره به ادامه‌داربودن سوال از عبدالملکی، تصریح کرد: هشت سوال درباره وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام وصول شده که در صحن مجلس باید پاسخ داده شود.

حالا به نظر می‌رسد بحث استیضاح دو وزیر صمت و کار جدی‌تر از هر زمان دیگری دنبال می‌شود. گویا قرار است بحث استیضاح وزیر اقتصاد نیز طی روزهای آینده کلید بخورد.

در این میان بحث‌هایی مبنی بر استیضاح وزیر آموزش و پرورش هم به گوش می‌رسد. اما بعید است قبلی از تعیین تکلیف وزرات عبدالملکی و فاطمی‌امین، وزیر دیگری نامزد خروج از دولت شود. آیا اولین خروجی دولت یکی از این دو وزیر خواهد بود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.