کد مطلب: ۶۴۶۳۰۴

واریز مستمری کمیته امداد در امشب/ مستمری‌ها چقدر افزایش یافت؟

واریز مستمری کمیته امداد در امشب/ مستمری‌ها چقدر افزایش یافت؟

رئیس کمیته امداد گفت: مستمری فروردین‌ماه مددجویان همراه با افزایش ۲۰ درصدی امشب به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته‌ امداد ، سیدمرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد از واریز مستمری فروردین‌ماه مددجویان همراه با افزایش ۲۰ درصدی خبر داد.

وی افزود: مستمری فروردین‌ماه مددجویان امشب با ارقام جدید به حساب سرپرستان خانواده‌های تحت حمایت واریز می‌شود.

رئیس کمیته امداد خاطرنشان کرد: مستمری مددجویان در سال جاری برای خانوارهای یک نفره ۴۲۰ هزار تومان، خانوارهای ۲ نفره ۶۰۰ هزار تومان و خانوارهای سه نفره ۸۴۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

وی اظهار کرد: همچنین مستمری مددجویان برای خانوارهای چهار نفره یک میلیون و ۸۰ هزار تومان و برای خانوارهای پنج نفره و بالاتر یک میلیون و ۳۲۰ هزار تومان پرداخت می‌شود.

به نقل از ایسنا ، درخصوص مستمری‌بگیران تامین اجتماعی هم مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از افزایش حقوق مستمری بگیران خبر داد و گفت: افزایش مستمری بازنشستگان حداقلی‌بگیر بر اساس ماده ۱۱۱ قطعی شده و درباره میزان افزایش سایر سطوح نیز جلسات ادامه دارد.

به گفته وی، رویکرد راهبردی تامین اجتماعی این است که با همفکری شرکا و نمایندگان بازنشستگان و براساس الزامات قانونی و مقدورات سازمان، بهترین تصمیم در زمینه تحقق عدالت و صیانت از حقوق ذینفعان اتخاذ شود.

اخیرا محمدحسن زدا، سرپرست اسبق سازمان تامین اجتماعی در صفحه اینستاگرامی خویش، درباره چگونگی افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی توضیحاتی ارائه و اظهار کرد: تعیین حداقل حقوق مستمری بگیران و بازنشستگان تابعی از ماده ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی است که بر اساس آن شورای عالی کار هرسال حداقل حقوق را تعیین می‌کند و سازمان تامین اجتماعی مکلف است که همان را برای حداقلی‌بگیران اعمال کند.

وی افزود: بر این اساس برای سال جاری، کسانی که در سال گذشته حقوق پایه‌شان دومیلیون و ۶۵۰ هزار تومان بوده با مصوبه شورای عالی کار افزایش یافته و به چهار میلیون و ۱۷۹ هزار تومان رسیده است.

این کارشناس حوزه تامین اجتماعی گفت: برای سایر سطوح درآمدی نیز ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی حاکم است که حقوق باید بر اساس هزینه زندگی تعیین شود . اکنون منتظر هستیم تا سازمان تامین اجتماعی سایر سطوح را مشخص کند، زیرا مانند شورای عالی کار نیست و باید سازمان درباره آن تصمیم بگیرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.