کد مطلب: ۶۴۶۸۰۱

آخرین خبرها از جنگ روسیه و اوکراین

۱۲ میلیون اوکراینی آواره شدند/ جنگ موجب افت رشد اقتصاد جهان می‌شود

۱۲ میلیون اوکراینی آواره شدند/ جنگ موجب افت رشد اقتصاد جهان می‌شود

در خصوص جنگ بین اوکراین و روسیه خبرهایی از تعداد آوارگان و استفاده اوکراین از بمب خوشه‌ای گزارش شده است. همچنین ستاد کل ارتش اوکراین اعلام کرد که روسیه حملات خود را در شرق اوکراین آغاز کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در خصوص جنگ بین اوکراین و روسیه خبرهایی از تعداد آوارگان و استفاده اوکراین از بمب خوشه‌ای گزارش شده است. همچنین ستاد کل ارتش اوکراین اعلام کرد که روسیه حملات خود را در شرق اوکراین آغاز کرده است.

براساس گزارش ایرنا، فرانسه اعلام کرده است که بر روی تحریم نفت روسیه کار می‌شود.

رونو لومر، وزیر اقتصاد و دارایی فرانسه سه‌شنبه (امروز) گفت بر روی تحریم نفتی روسیه در سطح اتحادیه اروپا کار می‌شود و امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه نیز خواستار چنین اقدامی است.

همچنین رسانه آمریکایی اعلام کرده که اوکراین از بمب‌ خوشه‌ای استفاده کرده‌ است. رسانه آمریکایی نیویورک تایمز فاش کرد که نیروهای اوکراینی برای عقب راندن ارتش روسیه، یک روستای اوکراین را با استفاده از بمب‌های خوشه‌ای گلوله باران کرده‌اند.

دومین خبر به تاثیر جنگ روسیه و اوکراین روی اقتصاد جهان مربوط می‌شود. خبرآنلاین گزارش داده است که جنگ اوکراین عامل کاهش رشد جهانی اقتصاد از ۴٫۱ به ۳٫۲ درصد رسانده است.

بانک جهانی پیش‌بینی رشد سالانه اقتصاد جهان را برای ۲۰۲۲ از ۴٫۱ به ۳٫۲ کاهش داد و دلیل آن را تاثیر حمله روسیه به اوکراین بر اقتصاد جهان دانست.

بانک جهانی پیش‌تر برای فرار از بحران ناشی از کووید ۱۹ بیش از ۱۶۰ میلیارد دلار اختصاص داده بود و حالا این بسته با رقم کووید رقابت می‌کند.

جنگ موجب شده که حدود ۱۲ میلیون نفر آواره شوند.

میزان گزارش داده که سخنگوی دبیرکل سازمان ملل تعداد آوارگان اوکراینی را حدود ۱۲ میلیون نفر اعلام کرده است. همچنین ۱۳۶ حمله به مراکز درمانی این کشور اتفاق افتاده است که در این حملات دست کم ۷۳ نفر کشته و ۵۲ نفر زخمی شده‌اند.

طبق گزارش مهر، ستاد کل ارتش اوکراین اعلام کرد که روسیه حملات خود را در شرق اوکراین آغاز کرده است.

در همین ارتباط، گفته شده که نیروهای روسیه عملیات تهاجمی خود را در چندین جهت در شرق اوکراین افزایش داده‌اند و به تشکیل واحدهای نظامی در کریمه و در منطقه مرزی روستوف ادامه می‌دهند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.