کد مطلب: ۶۶۰۱۴۵

پلنگ زخمی دنا به دلیل شدت جراحت تلف شد

پلنگ زخمی دنا به دلیل شدت جراحت تلف شد

پلنگ ۳ ساله دنا پس از تحمل ۲ ساعت درد جراحت و خون‌ریزی تلف شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مسئول روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان کهگلویه و بویراحمد گفت: پلنگ ماده ۳ ساله به دلیل شدت جراحت ناشی از جراحت گلوله اسلحه تلف شد.

بر اساس گزارش ایلنا ، هادی سینایی افزود: این پلنگ از ناحیه راست بدن مصدوم شده بود. پس از حمله ناموفق به دو کارگر باغ گردشگری مهریان به دلیل سر و صدا در محل به سمت پایین دره حرکت کرد.

سینایی ادامه داد: پس از آن خانواده‌ای به محض مشاهده و ترس از حمله پلنگ خود را در خودرو حبس می‌کنند و موضوع را به ماموران محیط زیست شهرستان بویراحمد گزارش می‌دهند.

وی گفت: موضوع و شرایط منطقه به اطلاع کارشناسان محیط زیست شیراز رسید. طبق نظر متخصصان بیهوشی محیط زیست استان فارس به دلیل تراکم بالای درخت و درختچه در محل و عصبانیت پلنگ به دلیل زخم و جراحتی که از قبل برداشته بود، شرایط سخت ارزیابی شد.

او بیان کرد: گروه حاضر در محل با نظارت دامپزشک با شلیک ۲ دارت (داروی مخصوص بیهوش کردن حیات وحش) پلنگ را بیهوش و آن را فورا به آزمایشگاه محیط زیست منتقل کردند.

رئیس اداره روابط عمومی محیط زیست استان گفت: پلنگ ۳ ساله حدود ۲ ساعت زنده بود، اما پس از آن به‌دلیل شدت جراحت و خون‌ریزی تلف شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.