خبر مهم:

کد مطلب: ۶۶۵۲۱

افزايش ۲۸درصدي درآمدهاي پايدار شهرداري تهران طي سال هاي اخير

افزايش 28درصدي درآمدهاي پايدار شهرداري تهران طي سال هاي اخير

معاون مالي و اقتصاد شهري شهرداري تهران با بيان اينکه افزايش درآمدهاي پايدار شهري يکي از رويکردهاي مديريت شهري است، گفت:درصورتي که دولت هزينه هاي ناشي از پايتخت بودن تهران و تعهدات مالي خود را به شهرداري بپردازد؛ سياست هاي پايدارسازي درآمد در پايتخت تسريع خواهد شد.قدرت گودرزي با تاکيد بر اينکه با تلاش‌هاي گسترده

4d265914db701d7b7e1ef2fee94680d1_XL.jpg معاون مالي و اقتصاد شهري شهرداري تهران با بيان اينکه افزايش درآمدهاي پايدار شهري يکي از رويکردهاي مديريت شهري است، گفت:
درصورتي که دولت هزينه هاي ناشي از پايتخت بودن تهران و تعهدات مالي خود را به شهرداري بپردازد؛ سياست هاي پايدارسازي درآمد در پايتخت تسريع خواهد شد.
قدرت گودرزي با تاکيد بر اينکه با تلاش‌هاي گسترده توانسته ايم سهم درآمدهاي پايدار شهري را افزايش دهيم، افزود: با توجه به اراده مديريت شهري تهران براي پايدار سازي منابع درآمدي و کاهش اتکاء به درآمدهاي ناپايدار بخصوص درآمدهاي ناشي از ساخت و ساز و وجود سند راهبردي طرح جامع درآمدهاي پايدار؛ روند سهم درآمدهاي پايدار در شهرداري تهران رو به افزايش است.
وي با اشاره به اينکه هم اکنون پايتخت کشورمان وضعيت بهتري را در تحقق درآمدهاي پايدار نسبت به ساير کلان شهرها دارد، تصريح کرد: درحال حاضر تمامي شهرهاي کشور نيازمند تامين منابع مالي پايدار براي رفع مشکلات حمل‌و‌نقل عمومي، ترافيک و آلودگي هوا هستند.
گودرزي با تاکيد بر لزوم بازنگري در طرح جامع درآمدهاي پايدار شهرداري تهران (مصوب سال 1386در شوراي شهر) خاطرنشان کرد: تهيه لوايح جديد و بازنگري در برخي مصوبات درآمدي را در دستور کار داريم.
معاون مالي و اقتصاد شهري شهرداري تهران عنوان کرد: درآمدهاي پايدار شهرداري پايتخت در سال 87 تنها 12 درصد بود اما خوشبختانه با اقدامات مديريت شهري اين ميزان به 40 درصد افزايش پيدا کرده است.
وي با اشاره به پيگيري هاي شهرداري تهران براي تحقق لايحه درآمدهاي پايدار شهرداري هاي کشور گفت: اين لايحه در چارچوب مفاد ماده 174 قانون پنجم توسعه کشور تهيه و اکنون در کميسيون امور خاص کلان شهر تهران در دولت در دست بررسي است.
به گزارش شهرنوشت، گودرزي افزود: انتظار مي رود که اين لايحه با تاييد کميسيون امور خاص کلان شهر تهران و دولت محترم بزودي به مجلس شوراي اسلامي ارسال شود. معتقديم با توجه به مشکلات شهرداري ها در اين حوزه؛ با تصويب مفاد اين لايحه علاوه بر شفاف سازي نظام مالي شهرداري ها، به تامين مالي پروژه هاي شهري نيز کمک خواهد شد.
معاون مالي و اقتصاد شهري شهرداري تهران در پايان با تاکيد بر پيگيري لايحه دائمي شدن قانون ماليات بر ارزش افزوده گفت: با توجه به اتمام زمان اجرايي قانون ماليات بر ارزش افزوده فعلي که بخش عمده اي از منابع مالي شهرداري ها را پوشش مي دهد، انتظار مي رود با دائمي شدن آن بخشي از مشکلات مالي شهرداري ها رفع شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.