کد مطلب: ۶۸۵۵۱۰

تهرانی‌ها منتظر سیل باشند؟

تهرانی‌ها منتظر سیل باشند؟

پیشکسوت صنعت هواشناسی کشورمان پیش‌بینی سازمان هواشناسی مبنی بر اعلام هشدار سیلاب در تهران را ناصحیح دانست.

به گزارش تجارت‌نیوز ، پیشکسوت صنعت هواشناسی کشورمان با بیان اینکه پدیده جوی "مانسون" از سه‌شنبه وارد ایران شده، آخرین وضعیت جوی و بارش‌های ناشی از مانسون در استان‌های مختلف کشورمان را تشریح کرد و پیش‌بینی سازمان هواشناسی مبنی بر اعلام هشدار سیلاب در تهران را ناصحیح دانست.

به نقل از تسنیم، استاد حسین اردکانی درباره آخرین پیش‌بینی‌های هواشناسی به واسطه ورود سیستم بارش مانسونی به کشور و اعلام هشدار وقوع سیل در استانهای جنوبی کشور اظهار کرد: سیستم مانسون روز سه‌شنبه هفته جاری از سیستان و بلوچستان وارد کشورمان شده و به سمت هرمزگان و قسمتی از فارس حرکت کرده و طی روزهای آتی، مرکز ایران را دربر خواهد گرفت همچنین غرب ایران نیز بارندگی‌هایی را به خود خواهد دید.

وی افزود: مرکز این سیستم مانسون به سمت مسقط و عدن است و رطوبت این سیستم که از خلیج فارس به طرف ایران سرریز می‌شود باعث رگبار موقت، رعد و برق و بارندگی سیل‌آسای نقطه‌ای می‌شود و قسمتی از مرکز ایران را متاثر می‌کند.

این پیشکسوت صنعت هواشناسی کشورمان تصریح کرد: این سیستم برای رطوبتی که بر روی قسمت‌های البرز می‌دهد با سیستم ضعیف دیگر در شمال ایران برخورد می‌کند و می‌تواند روز جمعه یا شنبه، رگبار موقت و احتمال رعد و برق در نواحی شمالی کشور مثل تهران ایجاد کند که چندان شدید نیست.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.