کد مطلب: ۷۰۹۵۱۱

سیمان رایگان برای زلزله‌زدگان خوی

سیمان رایگان برای زلزله‌زدگان خوی

به‌دنبال وقوع زلزله اخیر در شهرستان خوی که باعث وارد آمدن خسارت‌هایی به خانه‌های مردم و زیرساخت‌های این منطقه شد، بنیاد مستضعفان برای جبران بخشی از خسارت‌های وارده، تصمیماتی اخذ کرد.

به گزاش تجارت‌نیوز ، بنیاد مستضعفان به دنبال زلزله اخیر در استان آذربایجان غربی، سیمان رایگان برای بازسازی مناطق آسیب‌دیده از زلزله را تامین می‌کند؛ همچنین این بنیاد برای کمک به خانواده‌های نیازمند زلزله‌زده، تامین بخشی از لوازم خانگی آسیب‌دیده در این حادثه را عهده‌دار شد.

به نقل از ایرنا از بنیاد مستضعفان، به‌دنبال وقوع زلزله اخیر در استان آذربایجان غربی و شهرستان خوی که باعث وارد آمدن خسارت‌هایی به خانه‌های مردم و زیرساخت‌های این منطقه شد، بنیاد مستضعفان برای جبران بخشی از خسارت‌های وارده، تصمیماتی را اتخاذ کرد.

بر اساس تصمیمات گرفته شده مقرر شد تا بنیاد مستضعفان سیمان مورد نیاز را برای بازسازی مناطق خسارت‌دیده به صورت رایگان تامین و پس از ارزیابی دقیق خسارت‌ها، سیمان مورد نیاز را در اختیار بنیاد مسکن قرار دهد.

همچنین برای کمک به خانواده‌های نیازمندی که بر اثر این زلزله، خسارت‌هایی به لوازم خانگی آنها وارد شد، بنیاد مستضعفان تامین لوازم خانگی برای این خانواده‌های نیازمند را با هماهنگی مسولان استانی و استاندار آذربایجان غربی عهده‌دار می‌شود.

در هماهنگی این بنیاد با استانداری آذربایجان غربی، پس از تعیین دقیق میزان خسارت‌های وارده به مناطق زلزله‌زده، این اقدامات از سوی بنیاد اجرایی خواهد شد.

اسکان اضطراری زلزله‌زدگان با توزیع ۱۸۰۰ دستگاه چادر

زلزله‌ای به بزرگی ۵.۴ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتری زمین، حوالی خوی در آذربایجان غربی را لرزاند.

معاون عملیات امداد و نجات هلال احمر کشور از اتمام اسکان اضطراری زلزله زدگان خوی با توزیع ۱۸۰۰ دستگاه چادر خبرداد.

مرتضی مردای پور در سفر به شهرستان خوی با بیان اینکه با توزیع ۱۸۰۰ دستگاه چادر در مناطق زلزله زده اسکان اضطراری زدگان خوی پایان یافت،افزود: ۱۵۰۰ تخته پتو نیز بین زلزله زدگان توزیع شده،همچنین ۶۵۰۰ بسته غذایی ۷۲ ساعته که ارزش ریالی هر بسته حدود ۶۰۰ هزار تومان می شود بین زلزله زدگان توزیع شد.

مرادی پور از توزیع ۷۷۶ تخته موکت نیز بین زلزله زدگان خبر داد و گفت : تیم های عملیاتی شبانه روزی مشغول کمک رسانی به حادثه دیدگان زلزله ۵/۴ ریشتری خوی هستند .

وی تعداد تیم های امداد و نجات هلال احمر در منطقه زلزله زده شهرستان خوی را ۴۵ تیم اعلام کرد و گفت : این تیم ها از شهرستان های خوی ،تبریز ،ارومیه ،سلماس،نقده ،ماکو ،میاندوآب ،اشنویه و پلدشت حضور دارند.

مرادی پور کل نیروهای بکار گیری شده در مناطق زلزله زده خوی را ۲۲۳ نفر اعلام کرد و گفت : ۷۴ خود رو سبک و سنگین نیز در این عملیات بکارگیری شده اند.

معاون عملیات امداد و نجات هلال احمر با بیان اینکه بیش از ۲۲ هزار و ۵۰۰ نفرجمعیت شهرستان خوی متاثر از حادثه زلزله هستند، گفت: برای رسیدگی فوری و هدفمند به زلزله زدگان مناطق زلزله خوی را به سه بخش عملیاتی شمالی ،مرکزی و جنوبی تقسیم کردیم.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.