خبر مهم:

کد مطلب: ۷۱۵۳۹۴

صندوق بیماری‌های خاص، چه کسانی را پوشش می‌دهد؟

صندوق بیماری‌های خاص، چه کسانی را پوشش می‌دهد؟

این هفته صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج راه‌اندازی می‌شود. همچنین ۴ونیم میلیون زوج نابارور تحت پوشش بیمه قرار دارند که ۹۰درصد هزینه‌های آن‌ها پرداخت می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وزیر بهداشت با مدیر حوزه علمیه دیدار کرد.

به نقل از ایسنا، وزیر بهداشت در این دیدار گفت: امسال ۱۰هزار و ۶۰۰ دانشجوی پزشکی وارد دانشگاه‌ها شدند که نسبت به سال قبل و ورود ۷هزار نفر، پذیرش دانشجو رشد قابل توجهی را نشان می‌دهد.

بهرام عین‌اللهی با بیان این که تربیت پزشک عمومی و متخصص برای رفع کمبودها در کشور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، اظهار کرد: امسال همچنین پذیرش متخصص به ۴هزار نفر رسید و حال آن که میزان پذیرش در سال قبل ۳هزار و ۲۰۰نفر بود. امسال همچنین ۵۰۰سهمیه بومی‌گزینی برای رفع کمبود پزشک متخصص در مناطق محروم در نظر گرفته شد.

عین‌اللهی با اشاره به اعلام ایران به‌عنوان کشور نمونه در مهار کرونا در اجلاس منطقه مدیترانه شرقی سازمان بهداشت جهانی در مصر، خاطر نشان کرد: در این اجلاس ایران در همه شاخص‌های سلامت به‌عنوان کشور نمونه معرفی شد.

وی ادامه داد: امسال همچنین ۶میلیون نفر از جمعیت کشور را که فاقد بیمه بودند بیمه کردیم و در همین هفته صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج را با بودجه ۵هزار میلیاردی که مجلس به این بیماران اختصاص داده است، راه‌اندازی خواهیم کرد.

وزارت بهداشت پیشتاز در طرح جوانی جمعیت

بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، علیرضا اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور نیز در دیدار با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، این وزارتخانه را در اجرای قانون جوانی جمعیت پیشتاز دستگاه‌های کشور اعلام کرد.

اعرافی در این دیدار گفت: اولین بار است که وزارت بهداشت در موضوع جوانی جمعیت و اجرای قانون مربوط به آن سنجیده و به‌هنگام عمل کرده و پیشتاز است. حوزه‌های علمیه آماده همکاری با وزارت بهداشت در عرصه جوانی جمعیت هستند.

وی تصریح کرد: در تمام عرصه‌ها به‌ویژه حوزه‌های فرهنگی، رویکرد اخلاقی، تربیتی، پژوهشی و عدالت محور وزارت بهداشت جای تقدیر و تجلیل دارد.

بیمه سه دهک پایین جامعه

به نقل از وبدا، عین‌اللهی همچنین با حسینی بوشهری، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دیدار کرد.

بوشهری افزود: در طرح بیمه همگانی سه دهک پایین جامعه بیمه شدند و اکنون پس از ۴۳ سال کمتر کسی در کشور هست که در حوزه سلامت از حمایت بیمه برخوردار نباشد. بلکه تنها عده‌ای محدود باقی مانده‌اند که با انجام آزمون وسع می‌توانند بیمه شوند.

وزیر بهداشت همچنین ایجاد مراکز درمان ناباروری را در کشور مورد اشاره قرار داد و گفت: برای جوان‌سازی جمعیت هم‌اکنون ۴ونیم میلیون زوج نابارور را تحت پوشش بیمه قرار داده‌ایم که ۹۰درصد هزینه‌های درمان آنها تحت پوشش بیمه قرار دارد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.