خبر مهم:

کد مطلب: ۷۳۳۸۹۵

سامانه ثنا برای اتباع بیگانه فعال شد؟

سامانه ثنا برای اتباع بیگانه فعال شد؟

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه گفت: از این پس اتباع بیگانه این امکان را دارند که به دفتر خدمات الکترونیک قضایی (سامانه ثنا) و مراجع قضایی مراجعه کنند و برای ابلاغ الکترونیکی اقدام نمایند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، محمد کاظمی‌فرد در نشست شورای عالی قوه قضاییه ضمن اشاره به اینکه ابلاغ الکترونیکی برای اتباع بیگانه یکی از چالش‌های قدیمی دستگاه قضایی بوده است، گفت: ضمن همکاری وزارت کشور و مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه، از شهریور ماه سال جاری خدمات شناسایی اتباع بیگانه به صورت آزمایشی شروع شده بود و اکنون فرایند برای این افراد در همه مراجع قضایی و دفاتر خدمات الکترونیک قضایی قابل اجراست.

وی افزود: از این پس همه اطلاع‌رسانی‌های مهم به اتباع بیگانه در موضوعات ثبت و ارجاع پرونده، صدور ابلاغیه، صدور رأی، ارسال پرونده به تجدیدنظرخواهی و اجرای احکام به صورت الکترونیکی انجام خواهد شد.

کاظمی فرد گفت: امکان ورود به پنجره واحد خدمات هوشمند قضایی نیز برای اتباع بیگانه مهیا شده و این افراد می‌توانند از خدماتی که در این پنجره واحد در نظر گرفته شده مانند اطلاع‌رسانی پرونده، نوبت‌دهی قضایی، پرداخت هزینه و شرکت در دادرسی‌های الکترونیکی استفاده کنند.

منبع:‌ ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.