کد مطلب: ۷۳۵۱۹۱

محسن شکاری اعدام شد

محسن شکاری اعدام شد

مرکز رسانه قوه قضائیه اعلام کرد: محسن شکاری یکی از دستگیرشدگان ناآرامی‌های اخیر، صبح امروز به اتهام محاربه اعدام شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بر اساس دادنامه صادره از سوی دادگاه انقلاب تهران، محسن شکاری به اتهام محاربه از طریق کشیدن سلاح به قصد جان و ایجاد رعب و وحشت و سلب آزادی و امنیت مردم و همچنین جرح عمدی با سلاح سرد به مامور بسیج حین انجام وظیفه و مسدود نمودن خیابان ستارخان تهران و اخلال در نظم و امنیت جامعه به اعدام محکوم شده بود.

محسن شکاری در سوم مهرماه دستگیر شده بود و اولین جلسه دادگاه وی در تاریخ ۱۰ آبان ماه برگزار شد. حکم بدوی شکاری نیز چندی پیش صادر شده بود و در فرجام‌خواهی نیز تغییری نیافت. دیوان عالی کشور در پاسخ به فرجام‌خواهی این حکم اعلام کرده اقدامات محسن شکاری مصداق اخافه ناس بوده است.

مسیر پرونده

پس از برگزاری جلسات دادگاه این متهم، ۲۹ آبان‌ماه و بر اساس مستندات متقن پرونده و اظهارات شهود حاضر در صحنه، حکم بدوی این پرونده صادر شد که براساس آن محسن شکاری به اتهام محاربه به مجازات اعدام محکوم شده بود.

در این مرحله پرونده پس از فرجام‌خواهی متهم برای بررسی‌های دقیق تر، به دیوان عالی کشور ارسال گردید. در نهایت، حکم صادره پس از بررسی در دیوان عالی کشور، مورد تأیید قرار گرفت و صبح امروز، ۱۷ آذرماه حکم اجرا شد.

دیوان عالی کشور در پاسخ به فرجام خواهی حکم اولیه صادر شده که توسط وکیل متهم محسن شکاری به این مرجع قضایی ارجاع شده بود اعلام کرده است: «فرجام خواهی وکیل محکوم علیه محسن شکاری نسبت به رای صادره وارد و موجه نیست؛ زیرا اقدامات مرتکب یعنی حضور در جمع اغتشاشگران و تلاش برای بستن خیابان‌ و تهدید مردم با سلاح سرد و نیز درگیر شدن با برخی از نیروهای حافظ امنیت و مجروح کردن آن‌ها با سلاح سرد از مصادیق (من شهر السلاح لاخافه الناس) یعنی بزه محاربه است و دادنامه صادره از این جهت منطبق با موازین شرعی و قانونی است؛ لذا به استناد بند الف ماده ۴۶۹ قانون آیین دادرسی کیفری تایید و ابرام می‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • رضا

    ای کاش مفسدین اقتصادی به این سرعت مجازات می شدند.
    از خداوند برای تمامی مادران، فرزند از دست داده،صبر خواستارم.
    انشاالله دوباره رفاه و شادی مردم،رونق و ثبات اقتصادی در ایران شاهد باشیم

    • حزب‌الله

      انشاالله

    • امراله مهماندوست

      باید تمام مزدوران کشورهای دشمن کشور ایران (کشور آمریکا در رأس کشورهای دشمن کشور ایران) را در داخل کشور ایران و خارج از کشور ایران به درک واصل کنیم تفاوتی ندارد که شریف یا ناشریف باشند

  • رضا

    کشتن انسان به هر دلیل اشتباه وجنایت است.
    گاها سنگینی جرم اعدام کردن بیشتر از سنگینی جرم اعدام شونده است.
    نه به اعدام و انسان کشی

    • ناشناس

      سکوت کن

    • ناشناس

      و اما اختلاص گرا راست راست راه میرن.

  • ضد ظالم

    اختلاسگر ها رو چی کار کردید؟ خدایا کمک بسه

  • عزت محمدزاده

    سلام خسته نباشید من نه تهمت میزنم نه افترا فقط میگن به خودتان بیایید مشکلات مردم را درک کنید ببینید اگر یک نفر شده محسن شکاری چرا و به چه دلیل شده محسن شکاری چه مشکلی تو زندگیش بوده که همچین کاری احمقانه انجام داده

  • ناشناس

    اون که کسی رو نکشته بود چرا اعدام .مطمعن هستم نتیجه این کار نابخردانه خشم عمومی را چند برابر خواهد کرد

  • ناشناس

    نه ظلم کنید و نه ظلم ببنید

  • ناشناس

    سلام بنده نمیدانم معنی محاربه چیست؟ لطفا جرمش را بگویید متوجه بشیم

  • علی

    خدایا از تو گله دارم به داد این مردم برس.صبر تا کی.از اون قاضی که حکم اعدام این جوان را صادر کرده می پرسم آیا اگر پسر خودت بود همین حکم را صادر میکردی.خیلی نامردی مگر قاتل بود.حتی جراحت اون بسیجی نیاز به بخیه نداشته.خدایا قلبم از این بیداد درد گرفته.

  • محسن

    من از اولش هم به این مصل اعتقاد نداشتم که میگفتن”بی گناه پای دار میره ولی بالای دار نمیره”… ولی شدیدا به این جمله اعتقاد دارم که “خون بی گناه زمین نمیمونه”

    • ناشناس

      👌👌👌👌