خبر مهم:

کد مطلب: ۷۳۵۹۸۰

ایران باید به سوالات آژانس پاسخ دهد

ایران باید به سوالات آژانس پاسخ دهد

مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ایران با توجه به ادعاهای سیاسی ایران در زمینه برنامه هسته‌ای، ایران را ملزم به ارائه جواب به پرسش‌های آژانس دانست.

به گزارش تجارت‌نیوز، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ایران با توجه به ادعاهای سیاسی ایران در زمینه برنامه هسته‌ای، ایران را ملزم به ارائه جواب به پرسش‌های آژانس دانست.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با تکرار ادعاهای سیاسی علیه برنامه صلح‌آمیز هسته ای ایران مدعی شد که پاسخ‌ ایران به پرسش‌های آزانس اختیاری نیست بلکه الزامی است.

رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی این اظهارات را در مصاحبه با شبکه الجزیره انگلیسی مطرح کرد.

پاسخ اجباری ایران اهرمی برای فشار

کارین ژان پی یر چندی پیش مدعی شد ایران باید به پرسش های آژانس بین المللی انرژی اتمی پاسخ دهد و مسایل پادمانی مربوط به پرونده ایران در آژانس غیر سیاسی است و اهرمی برای فشار نیست و واشنگتن در حال بررسی پاسخ ایران و هماهنگی با متحدان اروپایی خود است.

سخنگوی کاخ سفید گفت: ما از استقلال آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قاطعانه حمایت می کنیم.
این مقام کاخ سفید ادعا کرد نباید بین اجرای مجدد توافق هسته‌ای با تعهدات ایران بر اساس معاهده منع گسترش سلاح های هسته ای هیچ ارتباط و شرطی وجود داشته باشد.
وی ادامه داد احیای برجام نباید مشروط به تحقیقاتی شود که طبق معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای، جزو وظایف قانونی است. ترجیح این است که بازگشت به برجام با حل‌شدن مسائل باقیمانده در آژانس باشد.
وی مدعی شد ایران باید به پرسش‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پاسخ دهد و مسایل پادمانی مربوط به پرونده ایران در آژانس غیر سیاسی است و اهرمی برای فشار نیست.
سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرد که واشنگتن در حال بررسی پاسخ ایران و هماهنگی با متحدان اروپایی خود است.
آدرین واتسون سخنگوی شورای امنیت کاخ سفید افزود: مذاکرات روند رفت و برگشت منظم است.در حال بررسی پاسخ و هماهنگی با متحدان اروپایی خود هستیم.
وی تصریح کرد: بصورت علنی مذاکره نخواهیم کرد. برخی از اختلافات رفع شده‌اند اما اختلافات دیگری همچنان باقی مانده‌اند.
این مقام کاخ سفید ادعا کرد بایدن تنها توافقی را امضا خواهد کرد که در راستای منافع امنیت ملی آمریکا باشد.
نشریه آمریکایی «تایم» گزارش داد که «ودانت پاتل» معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بدون تشریح جزئیات و با اشاره به اینکه مقامات این کشور همچنان در حال بررسی پاسخ ایران می‌باشند که آنرا به اتحادیه اروپا ارائه کرده است، مدعی شد که این پاسخ سازنده نیست.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.