کد مطلب: ۷۳۶۰۱۱

بخشودگی جرایم وسایل نقلیه

بخشودگی جرایم وسایل نقلیه

بخشودگی صد درصد جرایم مربوط به وسایل نقلیه موتوری زمینی فاقد بیمه‌نامه شخص ثالث به مدت هجده روز اجرایی می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، با موافقت وزیر امور اقتصادو دارایی برای مدت هجده روز تمامی جرایم مربوط به وسایل نقلیه موتوری که فاقد بیمه‌نامه شخص ثالث بوده‌اند، بخشیده خواهد شد.

با اعلام نهاد ناظر صنعت بیمه و با موافقت وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس مجمع عمومی صندوق تأمین خسارت‌های بدنی، در بازه زمانی هجده روزه از سیزدهم آذر تا پایان روز سی‌ام آذر‌ماه سال ۱۴۰۱ تمامی جرائم مربوط به وسایل نقلیه موتوری زمینی فاقد بیمه‌نامه شخص ثالث مورد بخشودگی قرار می‌گیرد.
در راستای ترویج فرهنگ بیمه‌ای و به منظور حمایت از اقشار آسیب‌پذیر، به مناسبت روز بیمه ۱۰۰درصد مبلغ جریمه مربوط به تمام وسایل نقلیه موتوری زمینی فاقد بیمه‌نامه به مدت هجده روز و صرفاً در صورت خرید بیمه نامه با مدت اعتبار یک‌ساله، مورد بخشودگی قرار گرفته‌است.

بنا‌براین مصوبه که به پیشنهاد ۸ آذر ۱۴۰۱ رئیس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران و موافقت وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس مجمع عمومی صندوق تأمین خسارت‌های بدنی بود، شرکت‌های بیمه مکلف شده‌اند از تاریخ سیزدهم آذرماه تا سی‌ام آذرماه سال‌جاری نسبت به دریافت جریمه بند "ب" ماده "۲۴" قانون بیمه اجباری خسارات واردشده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه (مصوب سال ۱۳۹۵) خودداری کنند و صددرصد جرائم یاد شده طبق شرایط ذکرشده، بخشیده خواهد شد.

شرایط قسط بندی جرایم خودرو

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور از وجود ۱۸ هزار خودرو در پارکینگ‌‌ها خبر‌داد و گفت: طرح ترخیص خودروهای رسوبی با امکان قسط‌بندی جرائم ادامه دارد.

سردار سید کمال هادیانفر با اشاره به اجرای طرح ترخیص خودروهای رسوبی افزود: اجرای این طرح همچنان ادامه دارد و شرایط و تسهیلات لازم برای ترخیص خودروهای رسوبی فراهم است، پلیس نیز سعی می‌کند در سریعترین زمان ممکن این خودروها را ترخیص کند.

وی با بیان اینکه برابر آمارهای ما حدود ۱۸ هزار خودرو در پارکینگ‌ها قرار دارد، گفت: تمام کسانی که وسایل نقلیه آن ها در پارکینگ ها توقیف است و شرایط ترخیص را دارند می‌توانند از امکان قسط بندی و تقسیط جرایم استفاده کنند.

رئیس پلیس راهور فراجا درباره نرخ ترخیص وسایل نقلیه از پارکینگ‌ها، اظهارداشت: با رایزنی‌ها و پیگیری‌هایی که انجام دادیم، نرخ ترخیص وسایل نقلیه با نرخ سال ۱۳۹۴ که مصوب هیئت وزیران بود انجام خواهد شد.

منبع: خبر ویژه

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.