کد مطلب: ۷۶۵۴۵۵

مسمومیت این بار به مدرسه پسرانه رسید/ مسمومیت ۳۴ دانش‌آموز قمی

مسمومیت این بار به مدرسه پسرانه رسید/ مسمومیت 34 دانش‌آموز قمی

مسمومیت امروز دوشنبه ۸ اسفند در مدرسه پسرانه گزارش شد. این در حالی است که تا روز گذشته مسمومیت تنها در مدارس دخترانه رخ داده بود.

به گزارش تجارت‌نیوز ،‌ رئیس اورژانس لرستان از مسمومیت تعدادی از دانش‌آموزان مدرسه پسرانه خیام بروجرد خبر داد.

در ادامه تکرار حوادث در مدارس قم ۳۴ دانش آموز این شهر در مراکز اورژانس پذیرش شدند و هم اکنون هیچ دانش آموزی بستری نیست.

بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی قم، امروز ۳۴ دانش آموز در اورژانس مراکز درمانی پذیرش شدند که هیچکدام در بخش بستری نشدند و پس از اقدامات تشخیصی و مراقبتی پزشکان و متخصصان در همان ساعات اولیه تمامی آنها مرخص شدند.

خوشبختانه هم اکنون هیچ دانش‌آموزی از حوادث روزهای گذشته و امروز مدارس قم در بیمارستان بستری و یا تحت نظر نیست.

تداوم مسمومیت دانش‌آموزان در مدارس بروجرد

مهدی غیبی از تداوم مسمویت دانش‌آموزان در مدارس بروجرد خبر داد و اظهار داشت: امروز نیز گزارش مسمومیت تعدادی از دانش‌آموزان در مدرسه پسرانه خیام داشتیم.

وی درباره تعداد دانش‌آموزان مسموم شده ا‌فزو‌د: هنوز جمع‌بندی کاملی از تعداد مسمومان نداشته‌ایم و بعد از تشکیل پرونده برای افراد مسموم، تعداد دانش آموزان را اعلام خواهیم کرد.

رئیس اورژانس لرستان با بیان اینکه کارشناسان اورژانس در مدرسه حضور داشته و اوضاع را تحت کنترل دارند، تصریح کرد: در حال حاضر حال دانش‌آموزان خوب است و مشکلی ندارند.( منبع: تسنیم )

مسمومیت دانش‌آموزان دختر ایرانی جهانی شد

خبرگزاری بلومبرگ گزارشی از مسمومیت‌های گسترده دختران مدرسه‌ای در ایران منتشر کرده است. این خبر طی مدت کوتاهی وارد لیست پربیننده‌ترین خبرهای این وبسایت شده است.

این گزارش با توجه به سخنان یونس پناهی، معاون وزیر بهداشت و عضو کمیته علمی بررسی این مسئله نوشته است که مسمومیت در مدارس دخترانه ایران "تعمدی" و ناشی از "ترکیبات شیمیایی" بوده است.

بلومبرگ به نقل از معاون وزیر بهداشت نوشت که: « افرادی دوست داشتند که تمامی مدارس، به خصوص مدارس دخترانه تعطیل شوند.»

در این گزارش گفته است که اولین موارد مسمومیت در ماه نوامبر و در شهر مذهبی قم گزارش شده است و بیشترین تعداد حملات نیز در همین شهر بوده است.

به گفته بلومبرگ حداقل 14 مدرسه در چهار شهر شامل اردبیل، تهران و بروجرد هدف قرار گرفته اند.

منتظری: دادستانی با جدیت مسئله مسمومیت دانش آموزان قم را پیگیری می‌کند

منتظری گفت: کارهای کارشناسی گسترده‌ای در این خصوص انجام شده و مسئولان مربوطه در حوزه‌های مختلف اطلاعاتی، امنیتی، بهداشتی، درمانی و آموزشی کارهای جمعی را شروع کردند و آزمایش‌های فراوانی انجام شده اما هنوز نتوانسته‌اند به سرنخ های مشخصی برسند.

وی ادامه داد:‌احتمالاتی داده می‌شود ولی با احتمال نمی‌توان نظر قطعی داد و منتظریم کارهای من کارشناسی و سم شناسی به نتیجه نهایی برسد که ببینیم این حادثه تعمدی و یا غیر عمدی بوده است.

مسمومیت دانش‌آموزان از خارج از کشور هدایت می‌شود

جلال رشیدی کوچی، نماینده مردم مرودشت، پاسارگاد و ارسنجان در مجلس گفت: از کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها درخواست تشکیل کمیته حقیقت یاب خواهیم داشت چرا که اتفاقی عمدی رخ داده است و از این رو لازم است به صورت دقیق ابعاد این مسمومیت‌های سریالی بررسی شود.

وی ادامه داد: با هماهنگی رئیس کمیسیون امور داخلی کشور در مجلس اقداماتی برای بررسی مسمومیت‌ها صورت گرفته است اما اقدامات رسمی نیست، که به محض تشکیل کمیسیون‌ها موضوع به صورت رسمی دنبال می شود. مسمومیت دانش آموزان در تهران، بروجرد و قم به صورت مشابه بوده که همه موارد با هم بررسی خواهد شد.

رشیدی کوچی یادآور شد:‌این مسمومیت‌ها قطعا از خارج از کشور هدایت می شود و چون این مسمومیت استمرار پیدا کرده است جا دارد به صورت دقیق بررسی شود.

فوت دانش‌آموز قمی؛ اختلال عملکرد کلیه و ایست قلبی

دانشگاه علوم پزشکی قم در پی فوت دختر ۱۱ ساله‌ای به نام «فاطمه رضایی» اعلام کرد:مرحومه رضایی در روز چهارشنبه ۳ اسفند ماه ساعت ۱۵:۱۴ دقیقه به دلیل درد ناحیه شکم همراه والدینش به بیمارستان امام رضا (ع) مراجعه می‌کند.

بر اساس معاینات بالینی پزشکان بیمارستان، بیمار در بدو ورود به اورژانس دچار مشکلاتی از جمله اختلال عملکرد کلیه و علائم بیماری عفونی بوده که سریعاً بستری می‌شود.

مرحومه رضایی سه هفته مدرسه نرفت و از سوی دیگر هیچ حادثه مشکوک به مسمومیت در مدرسه تولیت که محل تحصیل ایشان بوده تاکنون گزارش نشده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.