خبر فوری:

خبر مهم:

کد مطلب: ۷۶۵۸۲۵

آیین‌نامه جامع حمایت از نخبگان ایرانی تصویب شد

آیین‌نامه جامع حمایت از نخبگان ایرانی تصویب شد

به گفته سخنگوی دولت با دستور رئیس جمهور و به منظور حمایت از نخبگان، قانون حمایت از نخبگان ایرانی تصویب شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سخنگوی دولت از تصویب آیین‌نامه جامع حمایت از نخبگان ایرانی خبر داد.

سخنگوی دولت از تصویب آیین‌نامه جامع حمایت از نخبگان ایرانی خبر داد و گفت: وزارتخانه‌های علوم و بهداشت موظف‌اند سالانه معادل ۲۰ درصد از ظرفیت جذب اعضای هیئت علمی خود در دانشگاه را به نخبگان اختصاص دهند.
علی بهادری جهرمی، سخنگو و دبیر هیئت دولت گفت: در راستای دستور رئیس‌جمهور درخصوص تدوین دستورالعملی به منظور حمایت مؤثر از نخبگان، هیئت وزیران آیین‌نامه «حمایت از نخبگان ایرانی» را تصویب کرد.

وی تصریح کرد: براساس این آیین‌نامه و به منظور حمایت از پژوهش‌های نخبگان و ارتقای عملکرد و تأثیرگذاری آنها، پژوهانه استفاده از خدمات شبکه آزمایشگاهی به نخبگان اعطاء می‌شود. شیوه‌نامه نحوه اعطای پژوهانه خدمات آزمایشگاهی نخبگان توسط بنیاد ملی نخبگان با همکاری وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور تهیه و ابلاغ می‌گردد.

سخنگوی دولت گفت: وزارتخانه‌های علوم و بهداشت همچنین موظف شدند با همکاری بنیاد ملی نخبگان و در چارچوب مصوبات شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، زمینه پذیرش رتبه‌های برتر کنکور سراسری و المپیادهای دانش‌آموزی را تا مقطع تحصیلی دکتری در رشته‌های گروه علوم پایه و علوم انسانی و همچنین اعطای بورس عضو هیئت علمی در دانشگاه‌ها را برای این عزیزان فراهم کنند.

بهادری‌جهرمی گفت: علاوه بر این، به منظور ارتقای مشارکت نخبگان در توسعه علم و فناوری و حل چالش‌های فناورانه ملی و جذب نخبگان در بنگاه‌های اقتصادی کشور، طرح اشتغال یک هزار نخبه در سال اجرا می‌شود.

وی افزود: با هدف استفاده از ظرفیت علمی و حرفه‌ای متخصصین و نخبگان ایرانی خارج از کشور در مراکز علمی، فناوری و صنعتی داخلی و فراهم نمودن شرایط مناسب جهت توسعه فناوری‌های نوظهور و پیشرفته در کشور، معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور موظف شد با همکاری بنیاد ملی نخبگان «برنامه جامع حمایت از همکاری و جذب نخبگان و متخصصین ایرانی خارج از کشور» را با هدف جذب و همکاری سالانه یک هزار نفر از این متخصصین تدوین نماید.

بهادری‌جهرمی تأکید کرد: به موجب مصوبه دولت و در راستای تأمین مسکن نخبگان در سراسر کشور، نخبگان و سرآمدان علمی فاقد مسکن، در چارچوب قانون جهش تولید مسکن، در اولویت برخورداری از مزایای قانون هستند. وزارت راه و شهرسازی مکلف است با همکاری دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و بنیاد، زمین مورد نیاز برای تأمین مسکن نخبگان و سرآمدان علمی را در چارچوب قانون جهش تولید مسکن فراهم نماید. همچنین در چارچوب مصوبات شورای پول و اعتبار، نخبگان فاقد مسکن فارغ‌التحصیل یا دانشجوی تحصیلات تکمیلی نیز مشمول تسهیلات خرید یا ساخت مسکن و همچنین تسهیلات ودیعه مسکن مشابه اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها می‌شوند.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.