کد مطلب: ۸۰۰۸۸۸

آب شرب خرم آباد قابل مصرف نیست/ مشکل آب خرم آباد رفع می‌شود؟

آب شرب خرم آباد قابل مصرف نیست/ مشکل آب خرم آباد رفع می‌شود؟

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان توضیحات جدیدی درباره وضعیت آب خرم آباد ارائه کرد و گفت که آب شرب خرم آباد قابل خوردن نیست.

به گزارش تجارت‌نیوز ، رئیس علوم پزشکی لرستان اعلام کرده است آب خرم آباد قابل خوردن نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: آزمایشات سه روز گذشته نشان می‌دهد که آب خرم‌آباد به لحاظ باکتری، نیترات، نیتریت، سولفات و آهن فلوراید مشکلی ندارد، اما قابل خوردن نیست.

بهرام دلفان در جلسه مدیریت بحران که در خصوص وضعیت کدورت آب تشکیل شد، اظهار کرد: آزمایشات سه روز گذشته نشان می‌دهد، آب خرم‌‌آباد از نظر باکتری مشکلی نداشته است، از نظر نیترات، نیتریت، سولفات و آهن فلوراید هم مشکلی نداشته است.

وی بیان کرد: البته کدورت همچنان وجود دارد، این آب هم قابل خوردن نیست.

رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: تا دیروز هیچ ورودی به اورژانس در خصوص آلودگی آب نداشته‌ایم، البته این آمار مربوط به یکی دو روز گذشته است.

کدری آب خرم‌آباد و بروجرد به زودی رفع خواهد شد

مدیرکل مدیریت بحران لرستان گفت: کدری آب شهرستان‌های خرم‌آباد و بروجرد به زودی رفع خواهد شد.

مهدی پازوکی، علت کدورت آب شهرستان‌های خرم‌آباد و بروجرد را بارندگی‌های اخیر و نفوذ گل و لای به سفره‌های زیرزمینی و چاه‌های تغذیه کننده آب این شهرستان‌ها اعلام کرد و افزود: اقدامات لازم در حال انجام است و تلاش خواهیم کرد به زودی مشکل کدر شدن آب برطرف شود.

وی به برگزاری جلسات شرکت آبفا و استانداری لرستان و سفر مدیر آبفای کشور به استان برای پیگیری رفع کدورت آب شهرستان‌های خرم‌آباد و بروجرد اشاره کرد و گفت: همه تانکرهای آبرسان استان هم تجمیع شده و تعدادی تانکر از استان‌های همجوار نیز در حال انتقال به لرستان است.

مدیرکل مدیریت بحران لرستان از شهروندان خرم‌آبادی و بروجردی خواست در مصرف بی‌رویه آب خودداری کنند تا بتوان خطوط انتقال را به گونه‌ای تنظیم کرد که آب به همه مناطق برسد.

پازوکی با بیان اینکه هیچ‌گونه مشکل میکروبی و شیمیایی در آب این دو شهرستان مشاهده نشده است، تصریح کرد: شرکت آبفای استان در حال بسته‌بندی آب است تا در صورت نیاز بین شهروندان توزیع شود.

منبع: رکنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.