کد مطلب: ۸۱۳۰۱۹

وقوع زلزله در سراب/ در خوی هم زلزله آمد؟

وقوع زلزله در سراب/ در خوی هم زلزله آمد؟

شهرستان سراب در آذربایجان شرقی، ساعاتی پیش لرزید. شدت زلزله در تبریز و سراب 4.9 ریشتر گزارش شده است. اما آیا امشب در خوی هم زلزله آمد؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، زلزله‌ای به قدرت 4.9 ریشتر و در عمق 8 کیلومتری زمین سراب آذربایجان شرقی را لرزاند.

فرارو در این مورد گزارش داده است که زلزله‌ای به بزرگی 4.9 ریشتر در 19 کیلومتری سراب (آذربایجان شرقی)، 25 کیلومتری ترکمنچای و 27 کیلومتری ترک رخ داده است.

ایسنا هم نوشته است: دقایقی پیش زمین لرزه‌ای به بزرگی ۴.۹ ریشتر سراب از توابع آذربایجان شرقی را لرزاند که این زلزله در تبریز نیز احساس شد.

این زمین لرزه در استان آذربایجان شرقی در حوالی سراب در ساعت ۲۱:۰۶:۵۸ به وقوع پیوست. فعلا گزارشی از خسارت جانی و مالی گزارش نشده است.

در خوی هم زلزله آمد؟

ساعاتی پیش، ایرنا گزارش داد زلزله‌ای نیز به قدرت ۵.۹ ریشتری در استان آذربایجان غربی - حوالی خوی رخ داد. این زلزله در طول جغرافیایی: ۴۴.۹۰، عرض جغرافیایی: ۳۸.۵۹ و درعمق ۷ کیلومتری زمین بوده است. این زلزله در تبریز و اردبیل نیز احساس شد. اما در ادامه خبر خود را اصلاح و فقط به زلزله در سراب اشاره کرد.

همچنین خبرگزاری فارس نیز این خبر را تکذیب کرد. بر اساس این خبر، تنها زلزله رخ داده امشب و ثبت شده در سایت مرکز لرزه‌نگاری کل کشور زلزله ۴.۹ ریشتری در شهرستان سراب بوده است و اطلاعاتی از زلزله ۵.۹ در شهرستان خوی در استان آذربایجان غربی در سایت وجود ندارد.

در این خبر آمده است: از دقایقی خبر در بعضی از شبکه‌های اجتماعی مبنی بر وقوع زلزله ۵.۹ ریشتری در شهرستان خوی منتشر شده است.

با رجوع به سایت مرکز لرزه‌نگاری متوجه می‌شویم که تنها زلزله رخ داده امشب و ثبت شده در سایت مرکز لرزه‌نگاری کل کشور زلزله ۴.۹ ریشتری در شهرستان سراب بوده است و اطلاعاتی از زلزله ۵.۹ در شهرستان خوی در استان آذربایجان غربی در سایت وجود ندارد.

همچنین به گفته خبرنگار فارس از خوی نیز در ساعات اخیر هیچ زلزله‌ای در این منطقه حس نشده است.

زلزله سراب خسارتی نداشته است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی گفت: زلزله سراب، ترکمن چای خسارت نداشته و تاکنون مورد خسارت جانی و مالی گزارش نشده است.

محمد باقر هنربر اظهار کرد: تیم های ارزیاب به شهرستان های بستان آباد، ترکمنچای و اطراف سراب اعزام شدند ولی تاکنون گزارشی اعلام نشده است (ایرنا).

مهم‌ترین اخبار اجتماعی را در صفحه جامعه تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    کجا هست ؟

  • ناشناس

    خدابه دادهممون برسه