کد مطلب: ۸۲۲۲۶۴

مشکل قطعی آب در تهران نداریم

مشکل قطعی آب در تهران نداریم

اردکانی، مدیر عامل آبفای تهران امروز اعلام کرد مشکلات تصفیه و انتقال آب به شهر تهران حل شده است و از امروز هیچ قطعی آبی در تهران نداریم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مشکل قطعی آب در بسیاری از نقاط تهران حدود 6 روز از 19 خرداد تا 24 خرداد طول کشید و مشکلات زیادی را برای تهرانی‌ها به خصوص در غرب تهران ایجاد کرد.

مدیرعامل آبفای تهران با اشاره به قطعی و نوسان فشار آب در برخی از مناطق طی روزهای گذشته گفت: به مرور نوساناتی که در شبکه به وجود آمده بود برطرف می‌شود و اگر موردی هم بعضی از شهروندان داشته باشند با ۱۲۲ تماس بگیرند.

محسن اردکانی، مدیرعامل آبفای تهران اظهار کرد: الان خوشبختانه با توجه به اینکه فرآیند تصفیه آب بعد از اینکه انتقال آب به شهر تهران صورت گرفته و ساعاتی را طول می‌کشد، این فرآیند در حال حاضر طی شده و امروز صبح خوشبختانه در هیچ نقطه‌ای از شهر قطعی آب نداریم.

وی در یک گفت‌وگوی تلویزیونی افزود: به مرور این نوساناتی که در شبکه به وجود آمده بود انشاالله برطرف می‌شود و اگر موردی هم بعضی از شهروندان داشته باشند با ۱۲۲ تماس بگیرند و در خدمتشان هستیم.

کاهش جدی ذخایر آب سدهای تهران

مدت‌هاست که آمارهای رسمی نشان از کاهش جدی منابع سطحی و زیرزمینی آب در ایران می‌دهند. کارشناسان هم بارها برای بحران آب هشدار داده‌اند. اما به نظر می‌رسد نه پیام این آمارها به گوش مسئولان رسیده نه صدای کارشناسان.

بررسی داده‌های دفتر اطلاعات و داده‌های آب کشور نشان می‌دهد که موجودی مخازن مجموع پنج سد تهران 585 میلیون مترمکعب است. در حالی‌که سال گذشته در همین مقطع زمانی، ذخایر سدهای تهران 632 میلیون مترمکعب گزارش شد.

به عبارتی ذخایر سدهای تهران در حال حاضر و پس از بارش‌های بهاری نسبت به سال گذشته بیش از هفت درصد کاهش داشته است. درحالی‌که سال گذشته هم کارشناسان آن میزان موجودی مخازن را برای تامین آب تهران ناکافی اعلام کرده بودند. حالا وضعیت از سال گذشته بدتر هم شده است.

آمارهایی که می‌گویند: «گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله ماست، البته آنچه به جایی نرسد فریاد است» خطاب به چه کسانی؟ خطاب به مسئولان مدیریت آب و آنها که حکمرانی آب در ایران دست آنهاست.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.