کد مطلب: ۸۲۳۰۴۳

وزیر به مدارس متخلف هشدار داد!

وزیر به مدارس متخلف هشدار داد!

وزیر آموزش و پرورش گفت: با مدارسی که از شهریه ابلاغی آموزش و پرورش تخطی می کنند قاطعانه برخورد می شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وزیر آموزش و پرورش در حاشیه نشست ساماندهی پایگاه‌های تابستانی در مدارس که با معاونان وزارتخانه و مدیران کل آموزش و پرورش استانها در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد گفت: هیچ مدرسه دولتی حق ندارد ثبت نام دانش آموزان را منوط به دریافت وجهی جز بیمه کند و موکول کردن ثبت نام به پرداخت وجه خلاف صریح قانون و مقررات است و با متخلفان برخورد قاطع می شود.
صحرایی افزود: اگر گزارشی در این زمینه دریافت شود به سرعت پیگیری و برخورد می شود.
وی اضافه کرد : شهریه های مدارس غیردولتی هم پایان خرداد مشخص می شود و اگر مدارس در هر سطحی شهریه ای بالاتر از شهریه ابلاغی آموزش و پرورش دریافت کنند برخورد قاطع خواهد شد .

البته پیش از این رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش در رابطه با نرخ شهریه مدارس دولتی، گفت: شهریه مدارس غیردولتی برای سال تحصیلی جاری اواخر خرداد ماه مشخص می‌شود. تا زمان اعلام آن، مدارس می‌توانند با شهریه سال جاری به صورت علی الحساب ثبت نام‌ها را انجام دهند.

احمد محمودزاده درباره شهریه مدارس غیر دولتی در سال جاری نیز توضیح داد: شهریه ثابت سال ۱۴۰۱ از ۲.۵ میلیون تومان تا ۳۷ میلیون تومان بود. البته برخی از مدارس به علاوه این شهریه ثابت، ۳۸ درصد نیز شهریه اضافه‌ بابت فوق برنامه و مکمل دریافت می‌کردند.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه تعیین سقف و کف شهریه فرمول خاصی دارد و ما حدود شش ماه بر روی این فرمول‌ها کار کرده‌ایم، افزود: بنابراین افزایش درصدی برای شهریه مدارس غیر انتفاعی نخواهیم داشت بلکه میزان شهریه مدارس غیر دولتی به عملکرد مدرسه نسبت به سال گذشته، امکانات و تجهیزات مدرسه بستگی دارد. شهریه مدارس غیر دولتی در سال ۱۴۰۳ـ۱۴۰۲ اواخر خرداد ماه سال جاری ابلاغ می‌شود و تا آن زمان همه مدارس موظف‌اند شهریه سال جاری را از خانواده‌ها دریافت کنند.

محمودزاده با بیان اینکه انتظار داریم اولیاء با توجه به شهریه قانونی که ما برای مدارس غیر انتفاعی تعیین کرده‌ایم، به مدارس پول پرداخت کنند، تاکید کرد: اولیا می‌توانند وارد سامانه https://mosharekatha.ir/ شوند و با جستجوی نام مدرسه، شهریه تعیین شده برای مدارس که مربوط به سال تحصیلی ۱۴۰۱_۱۴۰۲ است را بینند و متناسب با آن شهریه پرداخت کنند. از موسسین نیز خواهش می‌کنیم بیشتر از آنچه برایشان تعیین کرده‌ایم از اولیاء، شهریه نگیرند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.