خبر مهم:

کد مطلب: ۸۲۷۲۳۸

۴ امتیاز ویژه دولت برای ازدواج دهه شصتی‌ها

4 امتیاز ویژه دولت برای ازدواج دهه شصتی‌ها

دولت سیزدهم قرار است در اقدامات جدید خود تسهیلات ویژه‌ای را برای ازدواج دهه شصتی‌ها ارائه دهد. به گفته معاون رئیس جمهور نوع کیفیت مسکن می‌تواند بر کیفیت زندگی و نوع نسل تاثیرگذار باشد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، معاون رئیس جمهور در اظهارات جدید خود به تسهیلات جدید دولت برای افزایش ازدواج دهه شصتی‌ها اشاره کرد.

انسیه خزعلی معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده خاطر نشان کرد: با توجه به شرایط دهه شصتی‌ها باید برنامه ویژه‌ای برای ازدواج آنان داشته باشیم و امیدواریم این تسهیلات به متولدین دهه‌های دیگر و شهر‌ها گسترش یابد.
معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: ترویج ازدواج آسان را از روستا‌ها و دهه شصتی‌ها آغاز کرده‌ایم و چهار تسهیلات ویژه به زوج‌های دهه شصتی در سال جاری ارائه می‌شود.

انسیه خزعلی افزود: اجرای این امتیاز‌ها و حمایت‌ها با موافقت وزارت خانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی و برخی بانک‌ها آغاز شده است.

وی ادامه داد: می‌توان در این خصوص به تسهیلات ویژه ازدواج، تسهیلات ویژه جهیزیه در قالب کالابرگ، تسهیلات ویژه اشتغال و بیمه زوجین دهه شصتی اشاره کرد.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده خاطر نشان کرد: با توجه به شرایط دهه شصتی‌ها باید برنامه ویژه‌ای برای آنان داشته باشیم و امیدواریم این تسهیلات به متولدین دهه‌های دیگر و شهر‌ها گسترش یابد.

خزعلی همچنین با اشاره به برنامه ازدواج آسان در بشاگرد، گفت: گروه‌های جهادی حرکت‌های خوبی را در بشاگرد انجام داده‌اند و مسکن موضوع مهمی در ازدواج است که هم کمیت و هم کیفیت آن اهمیت به سزایی دارد.

تاثیر کیفیت مسکن بر کیفیت نسل

وی افزود: کیفیت مسکن به خصوص در شهر‌ها که خانه‌ها به صورت آپارتمانی بوده ممکن است تاثیر گذاری منفی بر زندگی‌ها و نوع و کیفیت نسل داشته باشد.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده ابراز کرد: برنامه دولت گسترش مسکن در سطح و به شکل افقی (خانه‌های ویلایی) است، این برنامه در شهر‌هایی که چنین امکانی وجود دارد اجرا می‌شود.

خزعلی ادامه داد: امیدواریم در این مناطق (هرمزگان) که شرایط زمین برای ساخت خانه‌های ویلایی و گسترش افقی مساعدتر بوده، چنین اقدامی با همکاری مسوولان انجام شود.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده همچنین در دیدار با مردم روستای گرَهوِن افزود: ۲۰۰ میلیون تومان وام و ۲۰۰ میلیون تومان کالابرگ تهیه جهیزیه و ۲۰۰ میلیون وام اشتغال بخشی از تسهیلاتی است که به دهه شصتی‌ها ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین این افراد زیر پوشش بیمه صندوق بیمه اجتماعی روستاییان، کشاورزان و عشایر قرار می‌گیرند و دولت همه سهم آنان را به صندوق بیمه پرداخت می‌کند.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده اضافه کرد: این تسهیلات برای امسال بوده و با توجه به شرایط دهه شصتی‌ها باید از آنان حمایت ویژه کرد.

خزعلی با بیان اینکه زنان هرمزگانی در دور نخست سفر‌های استانی به طور خاص مورد توجه قرار گرفتند، گفت: اقدام‌های انجام شده در دور نخست را در دور دوم سفر‌های استانی دولت توسعه خواهیم داد و روستا‌ها را به طور ویژه مورد توجه قرار می‌دهیم.

وی در خصوص مشکل‌های بخش کافر و پارامون مانند عقرب گزیدگی و نبود امکانات برای انتقال بیماران به مراکز درمانی، مشکل دریافت وام ازدواج، نبود راه مناسب و مشکل مدارس هم گفت: این موارد را برای حل شدن از مسیر دستگاه اجرایی مربوط پیگیری می‌کنم.

منبع: عصر ایران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    امتیاز تأهل فرزند مفتی رو بردارید ، جوان مجرد بیکار دهه 60 بخصوص سهمیه آزاد، نامید بود نامید تر شد از زندگی. خدا باعث و بانی رو لعنت کنه آخه این چه امتیازی هست؟ هم شروع رو بردید زیر سوال از لحاظ عدالت، هم شایستگی و سواد.
    من چه گناهی کردم باید شبانه روز بخونم، اونوقت یکی بخاطر اینکه شرایط ازدواج داشته و ازدواج کرده باید راحت با امتیاز تأهل فرزند استخدام شه؟ دخترم ، شوهر نیست ؟ به زور دنبال پسر و شوهر مردم راه بیفتم ازدواج کنم؟ اینو بفهمید ، بفهمید دختر ازدواج دست خودش نیست وقتی خواستگار نداره.
    مدیون روز قیامتی ادمین اگه تایید ش نکنی

  • ناشناس

    فقط در حد حرفه