خبر مهم:

کد مطلب: ۸۴۰۴۷۰

واکنش زاکانی به ادعای دو شغله بودنش

واکنش زاکانی به ادعای دو شغله بودنش

شهردار تهران با اشاره به پیشنهاد مطرح شده در ارتباط با انتخابش به عنوان نماینده رئیس جمهور در موضوع آسیب‌های اجتماعی و موضوع دو شغله بودنش گفت: در شهرداری تهران نیز هنوز پولی نگرفته‌ام، چه برسد برای این مورد!

به گزارش تجارت‌نیوز ، علیرضا زاکانی، شهردار تهران، در پاسخ به سوالی در خصوص اعطای نمایندگی ویژه از سوی رئیس جمهور در موضوع آسیب‌های اجتماعی تصریح کرد: بر اساس اصل 127 قانون رئیس جمهور می‌تواند نماینده‌های ویژه‌ای در امور مختلف داشته باشد که این اقدام نیز بر همین اساس بوده اما هنوز این کار انجام نشده و هر گاه که این امر محقق شود در خصوص آن توضیحات لازم را ارائه می‌کنم اما در خصوص دو شغله بودن و دریافت حقوق باید بگویم در شهرداری تهران نیز هنوز پولی نگرفته‌ام، چه برسد برای این مورد!

زاکانی همچنین اظهار کرد: امروز از بعد تحقق همفکری و تلاش جمعی در حوزه تاب‌آوری شهر تهران در برابر زلزله با جمع شدن اساتید اتفاق مبارکی افتاد. اساتیدی که از دانشگاه‌های مختلف و برتر کشور دعوت شدند و شورا به عنوان متصدی برگزاری این جلسه به صورت فعال مباحث کارشناسی و فنی خوبی مطرح شد.

وی گفت: صحبت اصلی این جلسه این بود که آیا امکان آمدن زلزله‌ای با مقیاس بالاتر از هفت ریشتر در تهران وجود دارد یا خیر؟ و اینکه در کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت در این حوزه چه اقداماتی در این حوزه می‌توان انجام داد. اساتید صاحب‌نظر صحبت‌های خود را مطرح کردند. زلزله قطعا در کانون گسل و پیرامون آن خطرات متفاوت و غیرقابل مقایسه‌ای دارد. هر روز باید آمادگی لازم ایجاد شود و در مسیر اولویت اقدامات قبل از وقوع حادثه حرکت کنیم.

کدام مناطق تهران بیشترین آسیب را از زلزله می‌بیند؟

شهردار تهران ادامه داد: همه موارد و سناریوها باید در نظر گرفته شود. موضوع استحکام بنا و زیرساخت‌های شهری باید مورد توجه قرار گیرد اما ظرف 3000 سال گذشته زلزله‌ای که کانون آن شهر تهران باشد رخ نداده، لذا آمارهایی که ذهن مردم را درگیر زلزله‌هایی با مقیاس بالا در شهر تهران کند خارج از ذهن است اما سه گسل پیرامونی وجود دارد که بر روی سازه‌های بلند تاثیرگذار هستند؛ لذا باید اولویت را به سازه‌های بلند در شهر تهران داد.

زاکانی تصریح کرد: برای شهرداری تهران پیشگیری در این حوزه مقدم است. پیشگیری به این معنا که استحکام‌بخشی به ابنیه مسکونی مردم و زیرساخت‌های شهری به عنوان اولویت قرار گیرد؛ لذا برای اولین‌بار در تاریخ کشور 9 دستگاه، 16 هزار ساختمان بلندمرتبه شهر را پایش می‌کنند. همچنین طرحی تحت عنوان پویش محله امن آغاز شده که طی آن 900 نفر آموزش‌های لازم را می‌بینند و تیم‌های ما به 128 هزار پلاک که بالغ بر یک میلیون نفر را در حدود 350 هزار خانواده می‌شوند را پوشش می‌دهند.

وی گفت: باید در حوزه آموزش و مواجهه با حوادث اقدامات موثری را انجام دهیم که سازمان پیشگیری و مدیریت بحران در این حوزه اقدامات گسترده‌ای را آغاز کرده و در مجموع مکلف هستیم دست به دست هم دهیم و ارائه خدمات مناسبی به شهروندان داشته باشیم.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.