کد مطلب: ۸۴۲۴۰۸

آزمون استخدامی مجدد برگزار می‌شود؟

آزمون استخدامی مجدد برگزار می‌شود؟

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: احتمالاً نیاز به جذب مجدد در رشته آموزگاری در برخی از استان‌ها داشته باشیم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش ویژه رشته شغلی آموزگار ابتدایی و آموزگار استثنایی، هشتم اردیبهشت ماه سال جاری در ۳۸۶ حوزه امتحانی در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و در ۲۳۲ شهرستان در سراسر کشور برگزار و نتایج اولیه آن سه‌شنبه ۳۰ خرداد اعلام شد. نهایتا بر اساس نتایج این آزمون آموزگاری، ۲۴ هزار و ۶۹۴ آموزگار ابتدایی، ۲۳۳۲ آموزگار استثنایی و ۹۹۲ نفر آموزگار ویژه مناطق عشایری و مرزی جذب آموزش و پرورش می‌شوند. در واقع در مجموع ۲۸ هزار و ۱۸ آموزگار ابتدایی، استثنایی و ویژه مناطق مرزی و عشایری جذب خواهند شد.

امسال طبق قانون، حداقل سن شرکت در آزمون آموزگاری ۲۰ و حداکثر سن ۴۰ سال بود و دهه شصتی‌ها نیز توانستند در این آزمون شرکت کنند.همچنین پیش تر سهم نمره آزمون کتبی ۷۰ درصد و مصاحبه ۳۰ درصد بود اما در آزمون آموزگاری برگزار شده، سهم آزمون ۴۰ و سهم مصاحبه ۶۰ درصد درنظر گرفته شد.

با این حال طبق تغییراتی که این آزمون طی امسال داشت می توان گفت ورود و شرکت در آزمون تسهیل شده، اما قبولی در آن سخت‌تر شده است. به طوری که کل آزمون ۱۰۰۰ امتیاز داشت و ۴۰۰ امتیاز مربوط به آزمون کتبی و ۶۰۰ امتیاز مربوط به ارزیابی تکمیلی و مصاحبه بود و حداقل نمره برای قبولی نیز ۴۷۰ امتیاز است.

نیاز برخی استانها به جذب مجدد آموزگار

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور بابیان این‌که معیارهای عمومی، اختصاصی برای آموزگاری در مقطع ابتدایی مدنظر بود، در سؤالات این آزمون وجود داشت،گفت: طی بررسی‌هایی که انجام شد، احتمالاً نیاز به جذب مجدد در رشته آموزگاری در برخی از استان‌ها داشته باشیم.

وی با تاکید بر این‌که تلاش می‌کنیم در سال جاری برای جبران کمبودهای نیروی انسانی آموزگاری در برخی از استان‌ها آزمون مجددی برگزار کنیم، گفت: اگر سازمان سنجش این آمادگی را داشته را داشته باشد، آزمون استخدامی آموزگاری در زمستان آینده برگزار خواهد شد تا کسری‌ها جبران شود.لطیفی با اشاره به این که مسیر اصلی جذب و استخدام معلم از طریق دانشگاه فرهنگیان است، تصریح کرد: باید برای جذب نیروی انسانی از طریق این دانشگاه کمک کنیم. همچنین در جلسه‌ای که روز گذشته با رئیس‌جمهور برگزار شد بر این موضوع تأکید شد و رئیس‌جمهور دستوراتی ارائه دادند، بنابراین امیدواریم بتوانیم جذب نیروی انسانی از طریق دانشگاه فرهنگیان را تسریع و تقویت نماییم.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.