کد مطلب: ۸۴۴۶۱۴

زیر ۱۶ ساله‌های ایران قهرمان والیبال آسیا شد

زیر ۱۶ ساله‌های ایران قهرمان والیبال آسیا شد

نخستین دوره مسابقات والیبال قهرمانی زیر ۱۶ سال آسیا که از ۳۱ تیر ماه با حضور ۱۲ تیم در تاشکند آغاز شده بود، با قهرمانی تیم ایران به پایان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، تیم والیبال زیر 16 سال ایران که خود را برای رقابت‌های المپیک 2032 آماده می‌کند، در فینال نخستین دوره مسابقات قهرمانی آسیا موفق به شکست ازبکستان میزبان این رقابت‌ها شد تا با هفت برد متوالی در سکو نخست این رقابت‌ها قرار گیرد.

در دیدار نهایی این رقابت‌ها که از ساعت 16 امروز (شنبه - به وقت تهران) شروع شد، تیم‌های ایران و ازبکستان (میزبان) به مصاف یکدیگر رفتند و تیم ایران با شکست 3 بر یک حریف به مقام قهرمانی دست یافت.

شاگردان آرش صادقیانی در ست نخست این مسابقه 25 بر 19 مغلوب میزبانی شدند که از حمایت هواداران بسیار زیادی در سالن برخوردار بود، اما در ست‌های بعدی به ترتیب با امتیازهای 25 بر 22، 25 بر 16 و 25 بر 22 به پیروزی رسیدند.

در دیدار رده‌بندی نیز تیم‌های چین‌تایپه و پاکستان به مصاف یکدیگر رفتند و چین‌تایپه با شکست حریفش علاوه بر کسب مدال برنز پیکارهای آسیایی، تنها سهمیه باقیمانده قهرمانی جهان 2024 از قاره کهن را به دست آورد.

بدین ترتیب تیم والیبال زیر 16 سال ایران در نخستین آزمون آسیایی خود موفق به کسب هفت برد متوالی شد تا بدون شکست عنوان قهرمانی قاره کهن را به دست آورد. این تیم در رقابت‌های آسیای مرکزی نیز عنوان قهرمانی را کسب کرد.

امیررضا مشهدبان، امیرعلی فرج‌پور، مسعود ایمری، محمدرئوف خوشحال، میثم یموتی، مصطفی صداقت، کامیاب عبداللهی، طاها محسنی، محمدمهدی برات‌زاده، شنتیا بهنژاد، آرمین آسیایی، محمدمهدی حسینی، علیرضا پاشایی اصل و آرش قهرمانی؛ 14 بازیکن تیم ایران در این مسابقات بودند.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.