کد مطلب: ۸۴۸۷۸۳

هشدار سیل برای مردم تهران/ از رودخانه‌ها فاصله بگیرید

هشدار سیل برای مردم تهران/ از رودخانه‌ها فاصله بگیرید

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران با اشاره به پایش و صدور هشدارهای به موقع در اقدامات قبل از وقوع سیل ۱۴۰۱ گفت: مردم هشدارها را جدی گرفته و از فردا تا چهارشنبه از رودخانه ها دور شوند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، حامد یزدی مهر، مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران، عصر شنبه با اشاره به صدور هشدار زرد رگبار باران و رعد و برق در بخش‌های شمالی و ارتفاعات شمال شرقی و احتمال وقوع وزش باد شدید گاهی خیلی شدید، خیزش موقت گردوخاک و کاهش نسبی کیفیت هوا از فردا یکشنبه تا چهارشنبه ۱۸ مردادماه در مناطق جنوب و غرب استان تهران اظهار داشت: به ساکنان این مناطق توصیه می‌شود از حضور و اتراق در کنار رودخانه‌ها خودداری و از حضور در ارتفاعات و درختان فرسوده و تابلوهای تبلیغاتی بپرهیزند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران با اشاره به حادثه سیلاب مردادماه ۱۴۰۱ که طی پدیده نادر مونسون رخ داد عنوان داشت: این حادثه در بخش‌هایی از شهرستان‌های فیروز کوه، شمیرانات، تهران، پردیس و پاکدشت به وقوع پیوست که عوامل مهمی همچون نوع پدیده، جنس خاک، میزان بارش، پوشش گیاهی و خشکسالی در آن دخیل بودند.

وی به از دست رفتن رطوبت خاک به عنوان مهمترین عامل وقوع سیل مرداد ۱۴۰۱ اشاره کرد و گفت: رصد، پایش و صدور هشدار و پیش آگاهی‌های به موقع به مردم عزیز باعث شد تا میزان خسارات جانی، بسیار کاهش پیدا کند، لذا از همه شهروندان می‌خواهیم توصیه‌ها و هشدارهای مدیریت بحران را جدی بگیرند.

تکلیف خسارت‌ دیدگان روشن شد

یزدی مهر در ادامه به دیگر اقدامات مؤثر مدیریت بحران در سیلاب مرداد ۱۴۰۱ اشاره کرد و بیان داشت: بسیج منابع تمامی دستگاه‌های دولتی و خصوصی و گسیل به مناطق سیل زده از اقدامات مهم و شاخص اداره کل در وقوع سیلاب بود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران با تاکید بر ایجاد سیل گیر در پهنه آبخوان‌ها افزود: رخداد سیل به عوامل زیادی مرتبط می‌شود که یکی از عوامل همین سیل گیرها محسوب می‌شوند.

وی گفت: در مناطق تحت تأثیر سیل مرداد ۱۴۰۱ تعداد زیادی دیواره حائل و سیل بند وجود داشت اما به واسطه سیل‌های واریزه‌ای قبل و حرکت توده‌های رسی و سنگی اغلب آنها پر و فاقد کارایی شده بود که می‌بایست توسط دستگاه‌های مرتبط قبلاً رسوب زدایی و تخلیه انجام می‌گرفت، ولی دلیل اصلی وقوع سیل مرداد ۱۴۰۱ قطعاً نوع پدیده و جنس خاک و به توپوگرافی منطقه وابسته بوده است.

یزدی مهر در خصوص اقدامات مدیریت بحران پس از وقوع سیل مرداد ۱۴۰۱ در مناطق تحت تأثیر اظهار داشت: اداره کل مدیریت بحران علاوه بر گسیل منابع و ایجاد هماهنگی و هم افزایی توانست با همکاری دستگاه‌های مرتبط تکلیف خسارت دیدگان را روشن کند.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.