کد مطلب: ۸۴۹۹۸۴

آمار پلمب هتل‌ های کشور به دلیل بی‌حجابی

آمار پلمب هتل‌ های کشور به دلیل بی‌حجابی

رئیس جامعه هتل‌داران ایران از افزایش آمار پلمب روزانه هتل‌ها به دلیل رعایت نشدن حجاب مسافران خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، جمشید حمزه‌زاده در نشست خبری امروز ۱۶ مردادماه که به همراه جمعی از اعضای جامعه هتلداران و صاحب‌نظران صنعت هتل‌داری برگزار شد، گفت: متاسفانه شرایط گردشگری و هتل‌داری اصلا خوب نیست و روز به روز بدتر می‌شود و در چند سال گذشته مکرر با بحران مواجه شده و صنعت هتل‌داری به شدت آسیب دیده است. علاوه‌بر این از ناحیه سیاست‌های غلط بخش‌های دولتی از جمله سازمان امور مالیات و وزارت گردشگری و نگاه‌هایی که دیگر سازمان‌ها به هتل‌ها دارند، مورد اذیت هستیم و از طرفی تورم و افزایش هزینه‌ها نیز هتل‌داری را به زحمت انداخته است و هتل‌ها زیان‌ده شده‌اند.

استان فارس بیشترین تعداد هتل‌های پلمب‌ شده را دارد

رییس جامعه هتل‌داران ایران درباره تازه‌ترین بحران و چالش‌ هتل‌ها اظهار کرد: متأسفانه آمار پلمب هتل‌ها روز به روز بیشتر می‌شود و به یکی از چالش‌های فعالان هتل‌داری تبدیل شده است. آمار دقیق هتل‌های پلمب‌شده در حال گردآوری است، ولی تاکنون استان فارس بیشترین تعداد هتل‌های پلمب‌شده را داشته است.

حمزه‌زاده افرود: جامعه هتلداران جلسات مختلفی با وزارت گردشگری و سازمان‌های نظارتی داشته و درباره این موضوع صحبت شده که هتل با جاهای دیگر فرق دارد. ما همچنان پیگیریم تا این چالش حل شود.

رییس جامعه هتل‌داران ایران اظهار کرد: هتلدار نمی‌تواند مسافر را اجبار کند، البته موقع پذیرش مسافر خواسته می‌شود حتما حجاب را رعایت کنند، که رعایت هم می‌کنند، ولی خدمات هتل ۲۴ ساعته است.

کریم‌بیگی، رییس جامعه هتل‌داران اصفهان نیز در این باره گفت: مقامات می‌خواهند کسانی را که حجاب را رعایت نمی‌کنند از خدمات‌دهی محروم کنند، اما این موضوع شامل حال خدمات‌دهندگانی می‌شود که در لحظاتی کوتاه و موقت خدمات می‌دهند، درحالی که حداقل قرارداد هتل با مهمان ۲۴ ساعت است.

زمانی که مسافر پذیرش می‌شود ما به عنوان هتل‌دار مکلفیم ۲۴ ساعت خدمات دهیم، در این بین اگر مسافران ضابطه مربوطه را رعایت نکنند به بن‌بست می‌رسیم، چون یا باید خدمات را قطع کنیم که مهمان شاکی می‌شود و یا اگر هزینه را بخواهیم برگردانیم هتل متضرر می‌شود. برای این مسأله راه‌حلی نداریم و خواسته‌ایم به ما راه‌حل ارائه بدهند.

حمزه‌زاده، رییس جامعه هتل‌داران ایران درباره ضرر مالی هتل‌ها در ازای پلمب نیز گفت: میزان خسارت به هتل و رستوران بستگی دارد، همه شبیه هم نیستند، این ضرر متناسب با شرایط هتل و رستوران است.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.