کد مطلب: ۸۵۱۲۳۲

اصل ۸۵ در لایحه حجاب بررسی می‌شود

اصل ۸۵ در لایحه حجاب بررسی می‌شود

حسینعلی حاجی‌دلیگانی عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی از درخواست بررسی لایحه حجاب بر اساس اصل ۸۵ قانون اساسی خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، یک عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی از درخواست بررسی لایحه حجاب طبق اصل ۸۵ قانون اساسی هفته آینده در دستور کار مجلس خبر داد

حسینعلی حاجی‌دلیگانی اظهار کرد: یکشنبه هفته آینده درخواست تعدادی از نمایندگان برای بررسی لایحه حمایت از خانواده از طریق ترویج فرهنگ عفاف و حجاب طبق اصل ۸۵ قانون اساسی (بررسی در کمیسیون به جای صحن) در دستور مجلس شورای اسلامی قرار می‌گیرد؛ در صورتی که نمایندگان با این تقاضا موافقت کنند از بعد از ظهر همان روز کمیسیون حقوقی وارد بررسی این لایحه خواهد شد.

حاجی دلیگانی توضیح داد: روند بررسی طبق اصل ۸۵ بدین شکل است که کمیسیون حقوقی به عنوان کمیسیون اصلی و کمیسیون فرهنگی به عنوان کمیسیون فرعی جلسات مشترکی را تشکیل می‌دهند.

این عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در مورد مدت زمان بررسی این لایحه در کمیسیون حقوقی اظهار کرد: با توجه به این‌که کمیسیون حقوقی گزارش بررسی لایحه حجاب را پیش از تقاضا برای اعمال اصل ۸۵ به هیات رئیسه ارجاع داده بود، عملا کمیسیون تسلط کافی بر لایحه دارد لذا در جلسات خود به دنبال رفع ایرادات و بررسی پیشنهادات نمایندگان خواهد بود. براین اساس احتمالا تا آخر مردادماه بررسی لایحه به اتمام می‌رسد.

حاجی دلیگانی اضافه کرد: بعد از اتمام بررسی لایحه پیشنهاد مدت زمان اجرای آزمایشی لایحه حجاب به صحن علنی ارجاع می‌شود و نمایندگان در مورد مدت زمان اجرای آن رای می‌دهند لذا در صورت موافقت مجلس شورای اسلامی با اعمال اصل ۸۵ عملا صحن علنی درباره مواد تصمیم‌گیری نخواهد کرد و تصمیم‌گیری برعهده کمیسیون خواهد بود.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در پایان اظهار کرد: بعد از آنکه صحن علنی در خصوص مدت زمان اجرای آزمایشی این لایحه رای داد، لایحه برای بررسی به شورای نگهبان ارجاع می‌شود و ایرادات احتمالی شورای نگهبان نیز در کمیسیون بررسی خواهد شد.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.