کد مطلب: ۸۵۸۱۱۷

ظرفیت پارکینگ مرز مهران در حال پر شدن است/ زائران از دیگر مرزها تردد کنند

ظرفیت پارکینگ مرز مهران در حال پر شدن است/ زائران از دیگر مرزها تردد کنند

جانشین رئیس پلیس راهور فراجا با اشاره به پر شدن ۷۰ درصد ظرفیت پارکینگ مرز مهران گفت: ظرفیت پارکینگ مرز مهران در حال پر شدن است، لذا از زائران می‌خواهیم از دیگر مرزها تردد کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سردار سیدتیمور حسینی با اشاره به آخرین وضعیت مبادی مرزی کشور برای ایام اربعین افزود: اکنون هیچ مشکل و گره ترافیکی در مبادی و مسیرهای منتهی به مرزهای ایران با عراق وجود ندارد.

وی با اشاره به پر شدن ۷۰ درصد ظرفیت پارکینگ مرز مهران گفت: ظرفیت پارکینگ مرز مهران در حال پر شدن است و از زائران می‌خواهیم از دیگر مرزها تردد کنند.

حسینی به موج بزرگ مسافران و زائران عتبات در روز و شب گذشته (جمعه سوم شهریور) اشاره کرد و اظهار داشت: تا به امروز این بزرگترین موج زائران بود که بیشترین آن در مرز مهران تجربه شد.

جانشین رئیس پلیس راهور فراجا اضافه کرد: ترافیک شب گذشته در مسیر مرز مهران با حضور به موقع و در صحنه پلیس راهور مدیریت شد اما پیش‌بینی می‌شود در روزهای آینده و به خصوص روزهای پایانی نزدیک به اربعین میزبان موج‌های سنگین‌تر ترافیکی باشیم.

پیشنهاد پلیس راهور: مرزهای خسروی، تمرچین و باشماق

حسینی برای جلوگیری از معطلی زائران پیشنهاد کرد که مردم از مرزهای دیگر همچون خسروی، باشماق و تمرچین استفاده کنند زیرا طبق پیش‌بینی‌ها، مرز مهران در روزهای آینده به تکمیل ظرفیت خود نزدیک می‌شود.

جانشین رئیس پلیس راهور، وضعیت ترافیکی این سه مبادی مرزی را عادی و روان گزارش کرد و افزود: ظرفیت و تسهیلات در همه مبادی مرزی یکسان است و بهتر است زائران از مبادی خلوت‌تر تردد کنند.

جانشین پلیس راهور فراجا در پایانه مرزی مهران اظهار داشت: بالغ بر یک میلیون و ۵۰۰ هزار تردد به مرزهای شش گانه طی روزهای اخیر انجام شده که بیشتر این ترددها مربوط به مرز مهران بوده است.

سردار تیمور حسینی افزود: تردد در تمامی محورهای منتهی به مرزهای شش گانه کشور با عراق روان است، از ابتدای طرح تا به امروز هیچ مسئله و مشکل خاصی به لحاظ مشکلات ترافیکی در مبادی منتهی به مرزها و به ویژه مرز مهران که بیشترین تردد را داشته، نداشته‌ایم.

وی گفت: بیش از ۳۱ درصد سهم مراجعه به مرزها برای خروج از کشور مربوط به شهر مهران است.

وی در خصوص محورهای پرخطر در مسیر تردد زوار اربعین عنوان کرد: در محدوده‌ای از قسمت مسیر حمیل در استان کرمانشاه به سمت ایلام تقریباً بیش از ۴۰ کیلومتر از مسیر دوطرفه جداسازی نشده است.

جانشین پلیس راهور فراجا عنوان کرد: در این مسیرها متأسفانه مقداری با بحث سبقت‌های غیر مجاز مواجه هستیم، اما به همکاران به شدت این را تاکید کردیم که با تخلفات حادثه ساز به دلیل حفاظت از جان هم وطنان، برخورد قانونی را داشته باشند.

جانشین معاون هماهنگ کننده فراجا نیز در پایانه مرزی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تقریباً موج سنگین حضور زائران در مرز مهران و سایر مرزها شروع شده است.

سردار محمد شرفی افزود: موج سنگین خودروها از محدوده کرمانشاه به سمت ایلام و مهران در حرکت هستند و یک ترافیک خیلی سنگین ولی روان را داریم.

وی گفت: پیش بینی بر این است که امروز صبح و ساعت‌های نزدیک ظهر حجم بسیار زیادی از زائران در مرز مهران را شاهد باشیم.

وی عنوان کرد: توصیه ما این است با توجه به اینکه همه مرزها به صورت شبانه روزی آماده پذیرش زائرین است، زائرین به گونه‌ای برنامه ریزی کنند که از سایر مرزها نیز استفاده کنند.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.