کد مطلب: ۸۶۱۴۹۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

علائم جدید بیماری کرونا چیست؟

علائم جدید بیماری کرونا چیست؟

زیرسویه جدیدی از امیکرون در حال گسترش است. سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده که خطر مرگ و میر این ویروس جدید پایین است، با این حال استفاده از ماسک توصیه می‌شود. اما علائم جدید بیماری کرونا چیست؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، زیرسویه جدید کرونا با نام اریس در حال گسترش در کشورهای مختلف است. حالا بیم آن می‌رود که بار دیگر شاهد موج جدیدی از مبتلایان به ویروس جدید کرونا باشیم.

از جمله سوالاتی که برای بسیاری از مردم در مناطق مختلف جهان پیش آمده این است که آیا این زیرسویه جدید امیکرون خطرناک است؟ اریس نسبت به سویه‌های قبلی ویروس کرونا خطرناک‌تر است یا نه؟ علائم مشابهی به سویه‌های دیگر کرونا دارد یا شاهد علائم جدیدی از این ویروس هستیم؟

علائم جدید بیماری کرونا چیست؟

سازمان بهداشت جهانی درباره ویروس جدید کرونا یا همان اریس گفته که تهدید خاصی ایجاد نمی‌کند. متخصصان درباره علائم جدید بیماری کرونا یا همان ویروس اریس گفته‌اند که تفاوت زیادی با انواع دیگر ندارد. به گفته آنها از نظر بالینی علائم جدید بیماری کرونا با سویه‌های دیگر قابل تشخیص نیست.

از جمله علائم ویروس جدید کرونا می‌توان به سرفه، خستگی، تب و لرز و گلودرد اشاره کرد. از دیگر علائم جدید بیماری کرونا که متخصصان به آن اشاره می‌کنند هم سردرد، حالت تهوع یا استفراغ، اسهال و دشواری در نفس کشیدن است.

آیا بیماری جدید کرونا خطرناک است؟

خبرگزاری فارس در گزارشی به بیماری جدید کرونا و میزان خطر آن پرداخته است. در این گزارش آمده که مانند انواع دیگر کووید 19 واکسیناسیون همچنان برای پیشگیری پیشنهاد می‌شود.

اگرچه واکسن خاصی برای این ویروس جدید وجود ندارد، اما همان واکسن‌های قبلی کرونا که برای سویه‌های قبلی استفاده می‌شد، از شدت بیماری و خطر مرگ کم می‌کند.

همچنین اقدامات بهداشتی مانند شستن دست‌ها و دوری از افراد مبتلا به این ویروس می‌تواند به کاهش انتقال آن و قطع شدن زنجیره کمک کند.

در ادامه این گزارش آمده که این ویروس جدید یا همان اریس ممکن است بسیار عفونی باشد. البته مشخص نیست که باعث عفونت شدیدتر از سویه‌های قبلی شود.

سرعت انتقال ویروس جدید کرونا

نوید شفیق، فوق تخصص مراقبت‌های ویژه درباره این ویروس گفته که این زیرسویه جدید امیکرون شاید باعث عفونت‌های بیشتر، شدیدتر و مقاوم‌تر شود.

به گفته شفیق هنوز مطالعات کافی روی این سویه انجام نشده است، اما شواهد اولیه نشان می‌دهد که امیکرون دارای نرخ انتقال بالاتری نسبت به سویه‌های قبلی است.

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده که خطر مرگ و میر بیماری جدید کرونا یا همان اریس بسیار پایین استف اما استفاده از ماسک را فراموش نکنید.

ویروس جدید کرونا به ایران آمد؟

حمیدرضا نادری، متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری به ایسنا گفت مدتی است دوباره تعداد مبتلایان به کرونا افزایش داشته است. موارد جهانی برای مثال در امریکا 20 تا 22 درصد بیشتر شده است.

او گفت ما هم مواردی می‌بینیم که تابلوی مشکوکی دارند و تست‌های آنها مثبت است. تستی که در حال حاضر انجام می‌دهیم پی سی ار کووید است و نمی‌توانیم سویه اریس را تشخیص دهیم.

نادری ادامه داد که با این حساب نمی‌توان قاطعانه بیان کرد که موارد کرونا مثبت، سویه جدید کروناست. مسئولان نیز بیان می‌کنند که اثبات نشده است که سویه اریس وارد ایران شده باشد. زیرا موراد آن در جهان عددی گزارش می‌شود و توده‌های ابتلا را نداریم.

پیرولا، سویه جدید کرونا

همزمان با اریس، سویه دیگری از کرونا در اروپا شناسایی شده است. این سویه جدید پیرولا نام دارد. یورونیوز در گزارشی به این ویروس و وضعیت شیوع آن پرداخته است.

بنا بر این گزارش، سویه جهش‌یافته BA ۲.۸۶ یا همان پیرولا، نخستین بار ماه گذشته در دانمارک شناسایی شد. پیرولا حامل بیش از 35 نوع جهش در بخش‌های کلیدی این ویروس در مقایسه با سویهXBB ۱.۵ بود که نوع غالب ویروس کرونا در سال 2023 میلادی محسوب می‌شد. پیرولا تاکنون در سوئیس، اسرائیل و ایالات متحده امریکا شناسایی شده است.

پیش از این سازمان بهداشت جهانی پیرولا را به عنوان گونه تحت نظارت دسته‌بندی کرده بود. اما گونه تحت نظارت یعنی چه؟ از نظر سازمان بهداشت جهانی گونه‌های تحت نظارت به مورادی گفته می‎شود که یا در مقابل واکسن‌ها مقاومت بیشتری دارند یا باعث بیماری شدیدتر می‌شوند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • بنده خدا

    آقا دیگه ول کنید این کرونا رو .مردم حوصله خودشونو ندارند دیگه کرونا رو کجای دلشون بزارند