کد مطلب: ۸۶۲۲۰۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

یارانه دارو از مهرماه به بیماران پرداخت می‌شود

یارانه دارو از مهرماه به بیماران پرداخت می‌شود

سرپرست سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها گفت که از مهرها یارانه دارو به جای نهادهای بیمه‌گر به بیماران پرداخت می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سرپرست سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها در یک برنامه تلویزیونی اطلاعات جدیدی درباره یارانه خانوارها ارائه داد؛ از یارانه معیشتی گرفته تا یارانه دارو .

حدود 78 میلیون نفر از ایرانیان یارانه‌بگیر هستند. برخی هم در صف بررسی و ثبت‌نام برای دریافت یارانه هستند. از سوی دیگر به گفته علی عسگری، سرپرست سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها بیش از هفت میلیون و 700 هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند که به این افراد یارانه ماهانه پرداخت می‌شود و یارانه دارو و نان هم اختصاص می‌یابد. حالا در کنار این یارانه‌ها قرار است یارانه دارو هم به حساب برخی از افراد پرداخت شود.

یارانه دارو چیست؟

سال گذشته در کنار یارانه‌های دیگر، مقامات دولتی از تخصیص یارانه جدیدی به نام یارانه دارو گفتند. یارانه‌ای که قرار است در طرح دارویار و به بیماران تعلق گیرد. بر اساس طرح یارانه دارو قرار است به صورت مستقیم به بیماران برسد.

طرح دارویار در قانون بودجه سال 1401 به تصویب رسید. پیش‌تر مسلم نجفی، معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تبریز در این مورد به ایسنا گفت در طرح دارویار قیمت اقلام دارویی افزایش پیدا می‌کند، اما این افزایش قیمت دارو را بیمه‌گر پرداخت کند نه بیمار. حالا سرپرست سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها در تازه‌ترین اظهارات خود به یارانه دارو پرداخته است.

انواع یارانه پرداختی در ایران

علی عسگری، سرپرست سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها گفت که در حال حاضر یارانه نقدی، یارانه معیشتی، یارانه نهادهای حاکمیتی، یارانه آرد و یارانه دارو پرداخت می‌کنیم.

به گفته سرپرست سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها از ابتدای سال تا امروز 13 هزار میلیارد تومان یارانه دارو پرداخت شده است. او ادامه داد «ماهانه 26 هزار میلیارد تومان بابت یارانه معیشتی و یارانه نقدی به حساب مردم واریز می‌شود. همچنین علاوه بر این دو یارانه، حدود 3.7 میلیارد تومان به حساب خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی واریز می‌کنیم.»

پرداخت یارانه دارو از مهرماه

سرپرست سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها گفت که بودجه مصوب امسال برای یارانه دارو 69 هزار میلیارد تومان و برای یارانه نان 56 هزار میلیارد تومان است.

او در ادامه گفت که قرار است از مهرماه یارانه دارو به جای نهادهای بیمه‌گر به مصرف‌کننده نهایی اختصاص یابد. منظور عسگری، بیماران است. یعنی قرار است از مهرماه یارانه دارو به صورت مستقیم به بیماران پرداخت شود. (باشگاه خبرنگاران)

البته پرداخت یارانه دارو به بیماران در سال‌های قبل نیز مطرح شده است. سال 92 اما شمسعلی رضازاده، معاون وقت سازمان غذا و دارو گفت این ماجرا منتفی شده است.

رضازاده گفت: «وزارت بهداشت تصمیم گرفت تا اعتبار در نظر گرفته‌شده برای جبران مابه‌التفاوت نرخ ارز و 400 میلیون دلار یارانه دارو به به بیمه‌ها پرداخت کند.»

حالا قرار است این یارانه به خود بیماران پرداخت شود. اما هنوز جزئیاتی از پرداخت مستقیم یارانه دارو به افراد نداده‌اند. برای مثال مشخص نیست هر فرد بچه میزان یارانه دارو دریافت می‌کند؟ ضمن آنکه آیا یارانه دارو تمام افزایش قیمت دارویی را پوشش می‌دهد؟ یا آنکه مردم باید منتظر ماجرایی مانند افزایش سرسام‌آور قیمت مواد غذایی و یارانه نقدی باشند که گوشه‌ای از سبد غذایی خانوارها را هم پوشش نمی‌دهد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    بهتر است برای سالمندان بدون هیچ حقوق و بیمه ای هستند پول قطره چشم و کلسیم و عینک زانو بند کمر بند غذا و دارو و غیره را ندارند مقرری ویژه ای در نظ گرفته شود ویا یارانه مکفی بگیرند .

  • ناشناس

    گوشی برای شنیدن نیست برای سالمندان بدون حقوق لطفا فکری بکنید .

  • ناشناس

    به هر بهانه ای هزینه های زندگی مردم خیلی بالا میره.حالا بعد اون همه گرونی دارو مجددا این خبر باعث گرانی وحشتناک دارو و به تبع افزایش همه هزینه های زندگی مردم میشه.انگار دولت رییسی کمر بسته به نابودی مردم که نتیجش میشه نابودی دولت…

  • ناشناس

    باسلام.تجارت نیوز عزیز لطفا پیگیر چگونگی اجرای یارانه دارو به هر شخص باشید که به چه صورت اجرا میشود.چون هر ایرانی یک شناسنامه سلامت درهر پایه بیمه ای دارد البته به جزء دندان که در کل آزاد است و هزینه اش سرسام آور میباشد.باتشکر

  • صدیق

    سلام آمارگیری فعال شدن یارانه دارو به من ایمیل کنید

  • ناشناس

    هردقیقه یه چیز الکی من دارو رو آزاد میگیرم چطوری یارانه دارو میدن بدبخت ملت