کد مطلب: ۸۶۳۲۱۵

هشدار نفوذ گردوخاک در این استان ها

هشدار نفوذ گردوخاک در این استان ها

هواشناسی با صدور هشدارهای نارنجی و زرد اعلام‌کرد که از امروز (شنبه) تا فردا تندباد لحظه‌ای موجب کاهش کیفیت هوا و نفوذ گردوخاک در بیش از ۱۰ استان خواهد شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، امروز به دلیل وزش باد شدید، خیزش و نفوذ گردوخاک در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، زنجان، همدان، مرکزی، قم، قزوین، البرز و جنوب تهران، کیفیت هوا کاهش خواهد یافت.

فردا (یکشنبه) نیز در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، همدان، مرکزی، اصفهان، زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان، خراسان رضوی، خراسان شمالی و یزد، همین شرایط آب و هوایی حاکم است و وزش باد شدید موجب کاهش کیفیت هوا خواهد شد.

هواشناسی برای این شرایط، هشدار سطح زرد صادر و توصیه کرد: افراد به‌ویژه افراد سالمند و بیماران تنفسی، به علت کاهش کیفیت هوا و کاهش شعاع دید از حضور در فضای غبارآلود جلوگیری کنند.

وزش باد شدید و خیزش گردوخاک در تهران

هواشناسی استان تهران هم با صدور هشدار سطح نارنجی نسبت به وزش باد شدید تا خیلی شدید، تندباد لحظه‌ای و خیزش گردوخاک از بعدازظهر امروز در سطح استان هشدار داده و اعلام‌کرده است: این شرایط سبب خیزش گردوخاک، کاهش موقت دید و کیفیت هوا، تاثیر بر تجهیزات حساس به گردوخاک، سقوط اشیاء از ارتفاع و احتمال آسیب به تجهیزات واقع در ارتفاع مانند ترانس برق، دکل‌های برق و مخابرات می‌شود.

وزش این باد شدید همچنین احتمال سقوط تجهیزات ساختمانی مرتفع مانند جرثقیل های مرتفع و نیز سازه‌های موقت و سست مانند داربست‌ها و بنرهای تبلیغاتی، شکستن درختان کهنسال و فرسوده و نهال‌ها، آسیب به پوشش گلخانه‌ها به ویژه روز یکشنبه احتمال رخداد طوفان لحظه ای را در پی دارد.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.