فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۸۷۵۰۸۰

آماده‌باش ۶ شهرستان مازندران برای سیلاب

آماده‌باش 6 شهرستان مازندران برای سیلاب

مدیرکل مدیریت بحران استان مازندران با بیان اینکه از فردا دما در اکثر نقاط این استان کاهش خواهد یافت گفت: 6 شهرستان استان مازندران برای مقابله با سیلاب در حالت آماده‌باش هستند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مدیرکل مدیریت بحران مازندران از آماده باش ۶ شهرستان برای مقابله با سیلاب احتمالی خبر داد.

حسینعلی محمدی شیرکلایی گفت: پیرو بررسی‌های به‌عمل آمده در ۶ شهرستان ساری ( محدوده شهری و چهاردانگه و دودانگه)، میاندورود، نکا، بهشهر، قائمشهر و سوادکوه از فردا شاهد هشدار سطح نارنجی هستیم، آماده باش و اقدام ضروری انجام شد.

آن‌طور که ایسنا نوشته است، وی افزود: با تقویت جریانات خنک و مرطوب شمالی، عبور امواج در تراز میانی جو از صبح پنج شنبه ۱۳ مهر ماه شاهد بارش باران، وزش باد شدید، رعد و برق، کاهش دما، احتمال تگرگ، مه گرفتگی در ارتفاعات و برف گرفتگی در قلل مرتفع استان به‌ویژه مناطق مرکزی و شرقی خواهیم بود.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران با اشاره به سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌ها، وزش باد شدید موقتی، وقوع صاعقه، کاهش دید، ریزش سنگ و اختلال در تردد محورهای کوهستانی به‌ویژه محور کندوان و هراز از تبعات فعالیت این سامانه خواهد بود، خاطرنشان کرد: اطلاع رسانی از طریق صداوسیمای مازندران، خبرگزاری‌ها و رسانه‌های گروهی به هم استانی ها و مسافران توصیه شده است.

محمدی شیرکلائی افزود: به تمامی دستگاه‌های امدادی و خدماتی توصیه می‌شود ضمن آماده باش کامل و آماده سازی تجهیزات و ماشین آلات آمادگی لازم جهت هرگونه عملیات امداد و نجات و خدمات رسانی همچون گذشته داشته باشند.

جان‌‌باختن 1 نفر بر اثر سیل در مشگین شهر

مهدی خدمتی روز چهارشنبه در بازدید از روستای سیل‌زده مرادلوی با اشاره به سیل در مشگین شهر اظهار کرد: از چند روز پیش به‌طور مکرر با هشدارهای هواشناسی و اعلام وضعیت نارنجی هواشناسی، بر لزوم اتخاذ تدابیر ایمنی برای به حداقل رساندن خسارت‌های سیل در مشگین شهر و بیشتر مناطق استان اطلاع‌رسانی شد.

وی با اشاره به آمادگی بخشداران و فرمانداران مشگین‌شهر در این زمینه گفت: با توجه به این اقدامات، میزان خسارت‌های وارده ناشی از سیل در پنج روستای مشگین‌شهر اندک و جزیی پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل با اشاره به جان باختن یک زن عشایری در ارتفاعات روستای گلسن گورسن بخش مرادلو و نیز تلف شدن بیش از ۱۵۰ راس از احشام وی در اثر سیل دلیل این موضوع را بی‌احتیاطی متوفی ذکر کرد.

خدمتی در عین حال به شهروندان توصیه کرد با توجه به هشدارهای هواشناسی و بارش‌ها در استان حتما توصیه‌های ایمنی را رعایت کرده و از صعود به ارتفاعات و تردد در مسیل‌ها خودداری کنند.

در همین زمینه حمید قویدل مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل گفت: نجاتگران جمعیت هلال احمر استان اردبیل یک نفر مفقودی سیل شهرستان مشگین شهر را پیدا کردند.

به نقل از ایرنا، وی افزود: طبق گزارش دریافتی در ساعت ۲۲:۱۵ روز ۱۱ مهر مبنی بر مفقودی خانم 52 ساله بر اثر وقوع سیل و آبگرفتگی در روستای گلسن گورسن بخش مرادلو در شهرستان مشگین شهر نجاتگران این جمعیت به منطقه اعزام شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر اردبیل ادامه داد: ۲ تیم عملیاتی متشکل از هشت نجاتگر در قالب یک تیم ارزیاب و یک تیم سیلاب از جمعیت هلال احمر شهرستان مشگین شهر جهت عملیات جستجو به محل حادثه اعزام شدند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.