کد مطلب: ۸۸۱۸۰۲

هشدار نارنجی از تشدید فعالیت سامانه بارشی

هشدار نارنجی از تشدید فعالیت سامانه بارشی

سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی، توصیه هایی نیز برای پیشگیری از بروز حوادث مرتبط با شرایط جوی اعلام کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی از تشدید فعالیت سامانه بارشی و به تبع آن بارش باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در ارتفاعات برف و در نواحی مستعد احتمال تگرگ خبر داد.

منطقه اثر فعالیت سامانه بارشی یاد شده در شمال اردبیل، آذربایجان شرقی، چهارمحال و بختیاری و شمال کهگیلویه و بویراحمد؛ دامنه و ارتفاعات استان‌های گیلان، مازندران و گلستان، خراسان شمالی و شمال استان‌های خراسان رضوی و سمنان و شمال شرق و مرکز خراسان رضوی است.

بر این اساس اختلال در سفرهای بین شهری، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌ها، آبگرفتگی معابر، وزش باد شدید موقت، صاعقه، احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات در نواحی کوهستانی، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها، تابلوهای تبلیغاتی و شکستن درختان کهن‌سال، اختلال در ناوگان حمل و نقل عمومی و خسارت به محصولات باغی و زراعی پیش بینی می‌شود.

سازمان هواشناسی به اجتناب از سفرهای غیر ضروری، پرهیز از تردد و توقف در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، عدم فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها و جابجایی محصولات کشاورزی برداشت شده به انبارهای استاندارد توصیه کرده است.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.