کد مطلب: ۸۸۲۱۹۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

وعده جدید برای مسافران متروی تهران/ واگن‌های جدید سال آینده می‌رسد

وعده جدید برای مسافران متروی تهران/ واگن‌های جدید سال آینده می‌رسد

وعده واردات واگن برای متروی تهران هر سال به سال بعد منتقل می‌شود. علیرضا زاکانی، شهردار تهران در تازه‌ترین اظهارات خود گفته که 791 واگن سال بعد به کشور وارد می‌شود و به متروی تهران می‌رسد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، ازدحام مسافران در متروی تهران تمامی ندارد. مسافرانی که در ساعات اوج تردد، باید منتظر بمانند تا چند قطار بیاید و برود، شاید بتوانند خود را به زحمت در قطار جا دهند. وعده واردات واگن برای متروی تهران هم هر سال به سال بعد منتقل می‌شود و به نظر قرار نیست فعلا گرهی از مشکل متروی تهران باز شود.

تقریبا می‌توان گفت رویه‌ای دیرینه است که هر تیم دولتی که بر سرکار می‌آید مشکلات را به گردن تیم قبلی می‌اندازد. زاکانی و تیم او هم از این قاعده مستثنی نبودند. آنها هم مشکلات حمل‌ونقل شهری و موارد دیگر را مربوط به قبل می‌دانند.

بیش از دو سال از زمانی که او سکاندار شهرداری تهران شد، می‌گذرد. هنوز گرهی از مشکلات حمل‌ونقل شهری تهران باز که نشده هیچ، بلکه بر آن اضافه هم شده است. یکی از این مشکلات فرسودگی واگن‌‌های مترو و کمبود واگن است.

چند سالی می‌شود که مسئولان شهرداری تهران و اعضای شورای شهر تهران برای اضافه شدن واگن‌های جدید به متروی تهران وعده امروز و فردا می‌دهند. یکی می‌گوید تا پایان سال و آن یکی می‌گوید تا سال دیگر. پایانی برای این وعده‌ها اما نیست. در تازه‌ترین وعده‌ها، علیرضا زاکانی گفته که سال دیگر 791 واگن جدید به متروی تهران اضافه می‌شود.

وعده جدید برای مسافران مترو

شهردار تهران در حاشیه حضور اجلاس کلانشهرهای «راه ابریشم» گفت بر اساس قانون قرار بود که 1050 دستگاه از 2000 دستگاه واگنی که در برنامه ششم توسعه مصوب شده، سهم تهران شود.

او ادامه داد: قرارداد 630 دستگاه واگن برای متروی تهران را که از هفت سال پیش معطل مانده بود را عملیاتی کردیم. توفیقات بسیازی زیاد دیگری نیز حاصل شد؛ از جمله اینکه با 25 درصد افزایش این قرارداد تعداد واگن‌ها به 791 دستگاه رسید.

علیرضا زاکانی گفت: یکی از دستاوردهای مهم این قرارداد، مذاکره درباره زمان تحویل واگن‌هاست. طرق چینی پذیرفت تا مدت زمان 23 ماهه پیش‌بینی شده در قرارداد اولیه برای تحویل اولین سری واگن‌ها را به حدود یک سال کاهش دهد تا اواخر سال آینده شاهد ورود اولین سری قطارهای جدید باشیم. (ایسنا)

واردات واگن مشکل متروی تهران را حل می‌کند؟

اما اگر حتی وعده واردات 791 واگن سال آینده عملی شود، مشکل کمبود واگن در متروی تهران حل می‌شود؟ پیش‌تر مسعود درستی، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه در این مورد به ایلنا گفت: «در حال حاضر 135 رام قطار شامل 945 واگن فعال در شبکه درون شهری متروی تهران به جز خط 5 وجود دارد.

او ادامه داد: «در صورت عملی شدن کامل قراردادها تولید 113 واگن در داخل کشور و واردات 790 واگن از چین، 903 واگن معادل 126 رام قطار به ناوگان درون‌شهری متروی تهران اضافه خواهد شد.»

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه گفت: «با عملی شدن کامل این دو قرارداد، ظرفیت قطارهای داخل گردش در متروی پایتخت تقریبا 2 برابر می‌شود که برای رفع مشکلات ناشی از کمبود ناوگان موثر است، اما حتما برای افق 20 ساله شهرداری کافی نیست.»

درستی توضیح داد: «بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، در 20 سال آینده نه‌تنها خطوط هفت‌گانه موجود تکمیل می‌شود، بلکه چهار خط دیگر نیز به متروی تهران اضافه خواهد شد. تقریبا به اندازه تعداد تونل‌ها و ایستگاه‌هایی که هم اکنون برای مترو در شهر تهران احداث شده است، در دو دهه آینده تونل و ایستگاه جدید به متروی تهران اضافه خواهد شد. بنابراین بعد از عملی شدن کامل قراردادهای واردات از چین و تولید واگن مترو در داخل کشور، باز هم باید پیگیر تامین واگن‌های مورد نیاز شبکه متروی تهران باشیم.»

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.