کد مطلب: ۸۸۷۵۴۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

واکنش‌ها به مرگ متیو پری ادامه دارد

واکنش‌ها به مرگ متیو پری ادامه دارد

در دوره‌ای که تقریبا هر روزمان را با خبر مرگ عزیزانی شروع می‌کنیم، درگذشت متیو پری شاید اتفاقی معمول به شمار بیاید. اما برای نسلی که بسیاری از خنده‌ها و دلخوشی‌هایشان را در روزهای غم و دشواری مرهونِ سیت‌کام فرندز می‌دانند کمی سخت و گزنده است. در این گزارش قصد داریم دلایل محبوبیت سریال فرندز را بررسی کنیم و بخشی از واکنش مردم نسبت به خبر درگذشت این بازیگر را بخوانیم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شاید برای ما که هیچ تجربه‌ای از دنیای خارج از ایران نداشتیم؛ لاجرم خرید سی‌دی‌های فرندز و نشستن پای این سریال و دنبال کردن زندگی روزمره شش جوان بهترین نمونه آن برای پر کردن این خلاء بود.

داستانِ فرندز توانست نه تنها در طول دهه 1996 تا 2004 که حتی تا سال‌های سال مخاطبان خود را همواره حفظ کند. به طوری که همه ما خواه یا ناخواه تبدیل شدیم به عضو هفتمِ این جمع و برای خیلی‌ها هر اپیزود 22 دقیقه‌ای فرندز حکم جلسات تراپی را داشت.

داستان فرندز تنها در آمریکا برای قسمت آخر خود بیش از 52 میلیون نفر بیننده را جذب خود کرد و توانست به یکی از محبوب‌ترین سریال‌های کمدی تاریخ تبدیل شود.

سریال فرندز یکی از گران‌ترین سریال‌های دنیا به شمار می‌آید که توانست ثروت یک میلیارد دلاری برای تیم سازنده، یعنی کمپانی برادران وارنر به ارمغان بیاورد. همچنین این سریال با تبلیغات فراوان در طول پخش خود، منابع قابل توجهی را برای شبکه تلویزیونی NBC فراهم کرد.

موج محبوبیت فرندز در جهان

در طول فصل‌های اولیه سریال، بازیگران دستمزد کمی دریافت می‌کردند، اما با گذر زمان و شدت گرفتن موج محبوبیت سریال، مذاکرات برای افزایش دستمزد آن‌ها انجام شد. به عنوان مثال، در فصل‌های آخر، هر بازیگر حدود 1 میلیون دلار برای هر قسمت از سریال دریافت می‌کرد. اما داستان به همین ختم نشد و درآمدزایی از فرندز حتی تا سال‌های بعد از تمام شدن سریال ادامه پیدا کرد. به نوعی می‌توان گفت بازیگران و عوامل این سریال با تداوم پخش این مجموعه از شبکه‌های تلویزیونی دیگر و فروش نسخه‌های دیجیتالی خود را از لحاظ مالی به صورت مادام‌العمر بیمه کردند.

در طول این سال‌ها کافه‌های زیادی در شهرها و کشورهای مختلف به نام سنترال پرک ساخته شدند تا جوانان چنین محفلی را نه در منتهنِ نیویورک، که در کشور خودشان تجربه کنند. از طرفی دیگر محبوبیت فرندز سبب افزایش چمشگیر فروش محصولات مرتبط شده با آن شد. از DVDها و لوازم جانبی گرفته تا کتاب‌ها و لباس‌های مرتبط با شخصیت‌های سریال.

واکنش‌ها به خبر درگذشت بازیگر سریال فرندز

حالا مرگ متیو پری، بازیگر نقش چندلر بینگ که کاراکترش برای جوانان تا حد زیادی قابل لمس بود احتمالا باعث شود دیدن دوباره‌ی این سریال همراه با همان حس و حال سابق دشوار به نظر برسد. در ادامه واکنش برخی مردم را نسبت به درگذشت این بازیگر را در شبکه‌های اجتماعی می‌خوانیم.

«توی سخت‌ترین روزها فرندز همیشه یه راه کوچیکی بود برای دور شدن از دنیای واقعی. بدون متیو پری شاید دیگه نشه بدون ناراحت شدن فرندز دید، هربار یادآوری می‌شه دنیای واقعی خیلی واقعی‌تر از این حرفاست که نشه هرگز ازش فرار کرد. کاش به آرامش رسیده باشی چندلر بینگ محبوب.»

«مرگ متیو پری به این دلیل برامون سخته که اکثر ما برای فرار از حال داغون نشستیم پای فرندز و اتفاقا بیشتر از همه با چندلر و شوخیاش ارتباط گرفتیم. به خاطر کم و زیاد شدن وزنش اول هر فصل و زندگیش بعد از فرندز نگرانش شدیم. به خاطر همینه که ما امروز رفیقمونو از دست دادیم نه فقط یه بازیگر.»

«خندیدیم ، اما امروز تلخ… سریال فرندز، شمع روشن و نور امیدی در اون روزهای تاریک من بود و چندلر با بازی متیو پری، چقدر واقعی و خوب بود … یادش گرامی.»

«باورم نمیشه ۵۴ سال فقط عمر کرد! چندلر میوریل بینگ تو همیشه تو قلبم باقی میمونی! بعد تو دیدن فرندز جای بزرگترین لذت دنیا، بزرگترین عذاب میشه برای من.. در آرامش بخوابی، دوست دارم متیو پری»

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.