کد مطلب: ۸۸۸۰۶۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

۱۰ هزار کشته در تصادفات رانندگی/ تلفات حوادث رانندگی در شهریورماه رکورد زد

10 هزار کشته در تصادفات رانندگی/ تلفات حوادث رانندگی در شهریورماه رکورد زد

بنا بر داده‌های منتشر شده از سوی سازمان پزشکی قانونی کشور، در 6 ماهه ابتدایی سال جاری حدود 10 هزار نفر جان خود را در تصادفات رانندگی از دست دادند. تلفات این حوادث در شهریورماه با حدود 2 هزار کشته بیشتر از سایر ماه‌ها بود. بررسی آمار تصادفات 10 سال گذشته نشان می‌دهد که در هیچ ماهی تعداد تلفات ناشی از تصادفات به 2 هزار نفر نرسیده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، روند صعودی تصادفات رانندگی و فوتی‌های این حوادث در ایران ادامه دارد. سالانه هزاران نفر در این حوادث جان خود را از دست می‌دهند. برخی هم با معلولیت‌های همیشگی به زندگی خود ادامه می‌دهند.

بررسی گزارش‌های سازمان بهداشت جهانی نشان می‌دهد که مرگ‌ ناشی از حوادث جاده‌ای یکی از 10 علت اصلی مرگ و میر در جهان است. بنابر آمارهای رسمی اعلامی از سوی سازمان‌ها و مقامات رسمی، سالانه حدود 17 هزار نفر در ایران بر اثر حوادث رانندگی جان خود را از دست می‌دهند. نکته مهم اما این است که با گذشت زمان نه‌تنها جلوی روند صعودی تلفات جاده‌ای گرفته نمی‌شود، بلکه به این آمار نیز اضافه می‌شود.

افزایش 8 درصدی فوتی‌ها نسبت به سال قبل

بررسی آمارهای سازمان پزشکی قانونی ایران از تصادفات نشان می‌دهد که در پنج ماهه ابتدایی سال جاری 8670 نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست داده‌اند. اما حالا این سازمان آمارهای جدیدی از 6 ماهه ابتدایی امسال منتشر کرده که نشان می‌دهد تنها در شهریورماه حدود 2000 نفر در تصادفات جان باخته‌اند.

بنا بر داده‌های سازمان پزشکی قانونی ایران در 6 ماهه ابتدایی سال جاری 10 هزار و 720 نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند. آمار فوتی‌های این 6 ماه نسبت به بازه مشابه سال گذشته بیش از 8 درصد افزایش داشته است. 6 ماهه ابتدایی سال گذشته 9904 نفر در این حوادث جان باختند.

کدام استان‌ها بیشترین فوتی را داشتند؟

روابط عمومی این سازمان گزارش داده که 8406 نفر از فوتی‌های حوادث رانندگی طی 6 ماهه ابتدایی امسال، مرد و 2314 نفر نیز زن بودند. در این مدت 7338 نفر در تصادفات برون شهری، 2588 نفر هم در مسیرهای روستایی جان باختند.

استان‌های فارس با 861، سیستان و بلوچستان با 797 نفر و تهران با 763 نفر بیشترین آمار کشته‌های حوادث رانندگی را داشتند. استان‌های ایلام با 110 نفر، کهگیلویه و بویراحمد با 122 نفر و اردبیل 138 نفر فوتی، کمترین آمار را در فوتی‌های 6 ماهه ابتدایی امسال ثبت کردند.

تلفات رانندگی در شهریورماه رکورد زد

در ادامه گزارش روابط عمومی سازمان پزشکی قانونی آمده که با توجه به افزایش سفرها، بیشترین تعداد تلفات رانندگی در شهریورماه ثبت شد. همانطور که در سال‌های گذشته اینطور بود.

در 6 ماهه ابتدایی سال جاری نیز، شهریورماه با ثبت 2051 کشته در مقایسه با دیگر ماه‌های سال بیشترین آمار تلفات را داشت. این میزان تلفات در مقایسه با سال قبل چهار درصد افزایش داشته است.

نکته مهم در گزارش این سازمان رکورد زدن تلفات رانندگی شهریورماه امسال است. در این گزارش آمده که بر اساس بررسی آمار تصادفات 10 سال گذشته در هیچ ماهی تعداد تلفات ناشی از تصادفات به 2000 نفر نرسیده، در حالی‌که در شهریورماه امسال 2051 نفر بر اثر حوادث رانندگی جان خود را از دست داده‌اند.

400 هزار کشته طی 2 دهه

پیش از این ایرنا در گزارشی به وضعیت تلفات حوادث رانندگی در کشور پرداخت. در این گزارش آمده که بنابر آمارهای رسمی هر روز 50 نفر در این حوادث جان خود را از دست می‌دهند. در دو دهه گذشته حدود 400 هزار نفر در کشور جان خود را بر اثر تصادفات رانندگی از دست دادند و بیش از 6 میلیون نفر مصدوم شدند.

در ادامه این گزارش آمده که حوادث رانندگی بعد از بیماری‌های قلبی و سرطان، سومین عامل مرگ و میر در کشور است. سه دسته عامل برای این حوادث عنوان می‌شود، رانندگی خطرناک، خودروهای ناایمن و جاده‌های خطرساز.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.