کد مطلب: ۸۹۲۸۳۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

چگونه پس انداز کردن را به کودکان بیاموزیم؟

چگونه پس انداز کردن را به کودکان بیاموزیم؟

عبارت روز مبادا را هر کدام از ما چند باری شنیده‌ایم. برخی از بزرگان و قدیمی‌های ما همیشه پس اندازی مالی یا پشتوانه‌ای معنوی را برای روز نیاز نگه می‌داشتند. این روزها شرایط اقتصادی و معیشتی جامعه، این کار را سخت کرده است اما هنوز هم آموزش موضوعی مانند پس انداز به کودکان اهمیت زیادی دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز، پس انداز  کردن عادت مثبت و شناخته شده‌ای محسوب می‌شود که از ایام قدیم وجود داشته است. با استفاده از پس انداز کردن، در زمان بحران مالی نگرانی کمتری دارید. علاوه بر این، حس استقلال نیز در شما افزایش پیدا می‌کند. در یک بررسی جامع می‌توان گفت که مهم‌ترین مزایای پس انداز

کردن عبارتند از:

1. حل کردن مشکل در مواقع ضروری

یکی از مزیت‌های اصلی پس انداز کردن در یک خانواده، حل کردن مشکل در مواقع اضطراری است. با این حساب در صورت بروز اتفاقی ناگوار یا غیرمنتظره، دست شما در پوست گردو نمی‌ماند. بنابراین، پس انداز می‌تواند تا حدود زیادی به داد شما برسد و مشکلات پیش بینی نشده را حل کند. 

2. افزایش آرامش و کاهش نگرانی

پس انداز خانواده می‌تواند در کاهش اضطراب و افزایش آرامش نقش بسزایی داشته باشد. علاوه بر این با پس انداز کردن می‌توان میزان استرس و نگرانی را تا حدود زیادی کم کرد؛ چرا که در مواقع بحرانی تامین مخارج یا پرداخت بدهی، دیگر چندان مشکل نمی‌شود. با این تفاسیر بهترین راه برای فرار از این مشکلات، پس انداز است.

3. پشتوانه دوران سالمندی

واقعیت این است که داشتن یک پشتوانه مالی قوی برای دوران سالمندی ضرورت دارد. داشتن پس اندازی برای آن دوران باعث می‌شود که نگران برخی از رخدادهای ناگهانی نباشید. با این وجود توصیه می‌شود برای یک پس انداز بلند مدت، روی طلا، بازارهای مالی و.. سرمایه‌گذاری کنید.

نحوه آموزش پس انداز به کودکان

در این میان، آموزش پس انداز کردن به کودکان، برای دستیابی به چنین مزایایی اهمیت زیادی دارد.

شاید چند دهه قبل پس انداز کردن مانند امروز مهم نبود؛ چرا که سطح درآمد بسیاری از افراد بیشتر از تورم موجود در جامعه بود. با این وجود در سال‌های اخیر، این امر اهمیت فراوانی پیدا کرده است. در ادامه مهم‌ترین روش‌های پس انداز توسط کودکان را بررسی می‌کنیم.

1-از قلک‌های فلزی یا سفالی استفاده کنید

در گذشته استفاده از قلک‌ها رواج بیشتری داشت. امروزه هم برای آموزش پس انداز به کودکان می‌توان از قلک‌های سفالی یا فلزی استفاده کرد. با استفاده از این قلک‌ها، کودک انگیزه بیشتری برای پس انداز کردن خواهد داشت. با این حساب، پر کردن قلک با استفاده از اسکناس می‌تواند راهنمای خوبی برای چگونه پس انداز باشد. 

2-برای کودک خود حساب بانکی باز کنید 

یکی دیگر از بهترین روش‌های پس انداز کردن برای کودکان، باز کردن حساب بانکی برای آن‌ها است. با استفاده از این روش می‌توانید مبلغ مشخصی را به حساب کودک واریز کنید. با این حساب باید کودک را از روند پس انداز کردن و مزیت‌های آن مطلع کنید تا درک درستی از این موضوع داشته باشد. 

3- کودکان می‌بینند و یاد می‌گیرند

یکی از بهترین روش‌های آموزش به کودکان، پس انداز کردن توسط بزرگسالان است. بنابراین، بهتر است والدین جلوی چشم کودک پس انداز را انجام دهند. با این روش کودکان شما را الگو قرار داده و پس انداز کردن را در طول دراز مدت آموزش خواهند دید. علاوه بر این پس انداز کردن به خوبی ملکه ذهن کودک خواهد شد.

آموزش پس انداز را پشت گوش نیندازید

امروزه آموزش پس انداز به کودکان می‌تواند میزان اهمیت پول و درآمد را برای آن‌ها مشخص کند. با این حساب صحبت کردن در خصوص مباحث مالی این موضوع را برای کودک مشخص خواهد کرد که وجود درآمد یا پس انداز می‌تواند، نیازهای افراد را در طول زندگی آن‌ها برآورده کند.

بنابراین، با استفاده از این شیوه کودک به مرور زمان می‌تواند یک پشتوانه مطمئن برای آینده داشته باشد و در عین حال پس انداز کردن را آموزش ببیند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.