کد مطلب: ۸۹۳۸۱۱

کاهش ۲۷ میلیمتری بارش های کشور در آذرماه

کاهش ۲۷ میلیمتری بارش های کشور در آذرماه

رئیس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی با بیان"باید تاکنون ۶۱ میلیمتر بارش در کشور ثبت می‌شد"گفت: بارش‌ها در آذر ۲۷ میلیمتر کاهش یافت.

به گزارش تجارت‌نیوز، احد وظیفه با یادآوری این‌که بارش‌های کشور تا کنون باید به حدود 61 میلی‌متر می‌رسید، اظهار کرد: متاسفانه پیش‌بینی ابتدای پاییز برای بارش‌ها خیلی به واقعیت تبدیل نشد.

وی با بیان این‌که در آذرماه امسال آنومالی یا بی‌هنجاری دمایی رکورد زد، ادامه داد: در ماه گذشته باید به‌طور متوسط حدود 35 میلیمتر بارش‌ در کشور اتفاق می‌افتاد که این بارش‌ها فقط 8 میلیمتر بود.

وی افزود: توزیع بارش‌ها در کشور خوب بوده و در کشاورزی وضعیت بغرنجی نداشته‌ایم و به هر حال سه تا چهار موج بارشی داشتیم که تقریباً شرایط را برای کشاورزی مهیا کرده است.

رئیس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی گفت: در زمستان بارش‌ها نه خوب است و نه بَد. در واقع انتظار سال خیلی خشک و خیلی تَر را نداریم. امیدواریم با تغییرات به‌خصوص در ارض‌های شمالی و مناطق قطبی گردش‌هایی ایجاد شود که محاسبات را به هم بریزید و هوای سرد به ارض‌های جنوبی نفوذ کند تا سیستم‌های جوی مدیترانه‌ای را تقویت کند. در این صورت می‌توانیم امیدوار باشیم زمستان خوبی را در بارش‌ها داشته باشیم.

 

منبع : تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.