کد مطلب: ۸۹۴۳۵۹

افزایش شمار شهدای انفجار تروریستی کرمان به ۸۹ نفر؛ ۱۲ شهید زیر ۱۵ سال

افزایش شمار شهدای انفجار تروریستی کرمان به ۸۹ نفر؛ ۱۲ شهید زیر ۱۵ سال

آنطور که در کرمان اعلام می‌شود شمار شهدای انفجارهای تروریستی بعد از شهادت برخی مجروحان به ۸۹ نفر رسیده و این درحالی است که ۱۲ نفر آنان زیر ۱۵ سال سن دارند.

به گزارش تجارت‌نیوز، ۲ انفجار تروریستی عصر چهارشنبه در جریان مراسم بزرگداشت چهارمین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی، در مسیر گلزار شهدا رخ داد که گروه تروریستی داعش مسئولیت این انفجارهای انتحاری را برعهده گرفت.

مراسم بزرگداشت و تشییع پیکر شهدا از ساعت ۱۰ امروز(جمعه) در محل مصلای شهر کرمان برگزار می‌شود و پیکرهای شهدا از طریق خودرو به گلزار شهدای این شهر برای خاکسپاری انتقال می یابند.

مردم به مراسم تشییع و خاکسپاری نیایند!

از مردم خواسته شده برای تشییع و خاکسپاری شهدا شهروندان به گلزار شهدای کرمان مراجعه نکنند.

براساس گزارش‌ها پیکرهای شهدای اهل دیگر شهرستان‌های استان کرمان و نیز خارج از استان نیز به سمت زادگاهشان برای خاکسپاری انتقال یافته است. یکی از مسئولان متولی در این زمینه به خبرنگار ایرنا گفت که تعداد شهدا پس از شهادت برخی مجروحان به ۸۹ نفر رسیده که ۱۲ نفر آنان زیر ۱۵ سال هستند.

وی با بیان اینکه آمار اولیه شهدا ۸۴ نفر بوده افزود: از آن ۸۴ نفر شهید آمارهای اولیه، ۳۳ نفر زن هستند.

۱۲ نفر از شهیدان نیز از اتباع افغانستان هستند.

 غیر از شهدایی که ساکن شهر کرمان بوده‌اند، این شهیدان از شهرهای دیگر استان کرمان از جمله راین، سیرجان، زرند، ماهان، بافت و رفسنجان نیز بوده‌اند؛ همچنین نام شهیدانی از تهران و استان یزد نیز در فهرست اسامی دیده می‌شود. در فهرست های اولیه شهدا نام برخی از شهرهایی همچون بردسیر و جوپار نیز به چشم می خورد.

 

منبع : ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.