خبر مهم:

کد مطلب: ۸۹۴۵۴۸

مذاکره ایران با عربستان برای ازسرگیری پروازهای حج عمره

مذاکره ایران با عربستان برای ازسرگیری پروازهای حج عمره

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری درباره از سرگیری پروازهای ایران و عربستان، گفت: مقدمات از سرگیری پروازها انجام شده و برای پروازهای برنامه‌ای، مقاصدی مورد نظر هر دو طرف ایران و عربستان است که بعد از نهایی کردن توافق‌نامه و اجرایی شدن، اعلام خواهد شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، محمد محمدی‌بخش در نشست خبری نخستین نمایشگاه صنعت هوایی پیام اظهار کرد: در اجلاس آی‌کن بیش از ۱۰۰ کشور دنیا در سطح وزارت هوانوردی یا سازمان هواپیمایی کشوری شرکت کردند. امسال به‌دلایل مختلف برنامه‌ریزی کردیم که با حدود ۲۰ کشور دنیا در حاشیه این اجلاس، جلسه دوجانبه برگزار کنیم.

وی ادامه داد: ما در حال حاضر مقصد پروازی نداریم که با آن کشور تفاهم‌نامه یا توافق‌نامه نداشته باشیم، چون‌ به تعداد زیادی از کشورهای اروپایی پرواز داریم که باید مورد توافق باشند و از این رو جلساتی با مسئولان هوایی این کشورها برگزار کردیم تا دغدغه‌هایمان از جمله تامین سوخت و ارائه خدمات مسافری رفع شود.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری درباره از سرگیری پروازهای ایران و عربستان، بیان کرد: در این اجلاس با وزیر هوانوردی و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری عربستان جلسه داشتیم و تفاهم‌نامه کشور درحوزه هوانوردی منعقد و قرار شد بعد از جلسات و تایید تیم‌های کارشناسی، این موافقت‌نامه به مراجع ذی‌صلاح برسد.

آغاز مذاکرات برای ازسرگیری پروازهای عمره

محمدی‌بخش با بیان اینکه مذاکراتی را برای از سرگرفتن پروازهای حج عمره شروع کردیم، افزود: مقدمات از سرگیری پروازها انجام شده و فعلا با هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران و معراج، پروازها شروع می‌شود، درخواستمان را به‌صورت رسمی به سازمان هواپیمایی کشوری عربستان ارسال کردیم.

وی ادامه داد: برای گام‌های بعدی هم اعلام آمادگی کردیم که جلسات برگزار کرده و برای افزایش پروازهای عمره، تمتع و برنامه‌ای به ظرفیت لازم برسیم. برای پروازهای برنامه‌ای، مقاصدی مورد نظر هر دو طرف ایران و عربستان است که بعد از نهایی کردن توافق‌نامه و اجرایی شدن، اعلام می‌شود.

منبع : ايسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.