کد مطلب: ۸۹۷۰۹۸

مدارس و ادارات کدام استان‌ها ۱۴ بهمن تعطیل است؟

مدارس و ادارات کدام استان‌ها ۱۴ بهمن تعطیل است؟

در پی بروز بارش برف مدارس برخی از استان‌ها فردا ۱۴ بهمن ماه غیر حضوری است.

به گزارش تجارت‌نیوز، در پی بروز بارش برف و برودت هوا   مدارس برخی از استان‌ها  فردا ۱۴ بهمن غیر حضوری است.

*مدارس اردبیل

به دلیل سرما و یخبندان، فعالیت‌های آموزشی در اردبیل پیش دبستانی و ابتدایی شهری و پیش دبستانی، ابتدایی و متوسطه دوره اول روستایی در نوبت صبح و عصر، بصورت غیر حضوری است. 

*مدارس استان مرکزی

مدیرکل مدیریت بحران استان مرکزی گفت: با توجه به بارش برف، برودت هوا و ضرورت مدیریت ناترازی مصرف انرژی؛ همه دانشگاه‌ها، مدارس، آموزشگاه ها و ادارات (به جز دستگاه‌های که دارای نوبت کاری هستند) در سراسر استان مرکزی در روز شنبه ۱۴ بهمن ماه تعطیل خواهند بود.

*مدارس و ادارات خراسان شمالی

غلامرضا شفیق، مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی گفت: به علت سرمای هوا و مدیریت مصرف انرژی، شنبه، همه مراکز آموزشی و ادارات خراسان شمالی به استثنای دستگاه‌های خدمات رسان، تعطیل است.

* مدارس کردستان

همچنین  مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان از غیرحضوری شدن مدارس خبر داد.

هاشم ناظمی‌جلال با اشاره به فعالیت سامانه بارشی، از تعطیلی مدارس خبر داد و اظهار داشت: به دلیل بارش برف، برودت هوا و یخبندان و مشکل تردد و‌ عبور و‌ مرور، فعالیت تمام مدارس شهری در نوبت صبح و بعدازظهر در روز شنبه چهاردهم بهمن ماه جاری به صورت غیر حضوری و آموزش در بستر شاد انجام می‌گیرد.

وی افزود: همچنین فعالیت کلیه مدارس روستای این شهرستان در تمام مقاطع تحصیلی در نوبت صبح و بعد از ظهر فردا غیر حضوری خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان گفت: در صورت تصمیم‌گیری درباره تعطیلی یا غیرحضوری بودن مدارس سایر شهرستان‌ها، از طریق رسانه‌های معتبر اطلاع‌رسانی می‌شود.

ناظمی‌جلال درباره نحوه فعالیت مراکز سنجش تصریح کرد: این مراکز تابع وضعیت اعلام شده مدارس ابتدایی شهرستان مربوطه بوده و در صورت غیرحضوری شدن مدارس، مراکز سنجش نیز تعطیل خواهد بود.

*مدارس قم

مدیرکل مدیریت بحران استان قم گفت: فعالیت همه مدارس شهرستان های کهک، جعفرآباد و بخش های سلفچگان و خلجستان فردا شنبه چهاردهم بهمن به صورت غیر حضوری خواهد بود.

محسن اروجی با بیان این که طی روز گذشته و امروز شاهد بارش باران در استان و در ارتفاعات به صورت برف بودیم گفت: فعالیت مدارس یاد شده به علت بارش برف، برودت دما و یخبندان به صورت غیر حضوری است.

وی با اشاره به این که تردد در جاده های اصلی استان قم عادی و روان است از شهروندان خواست از تردد غیر ضروری در جاده ها به خصوص جاده های کوهستانی پرهیز کرده و اگر قصد رفتن به این مناطق به خصوص بخش خلجستان که با کولاک همراه است را دارند حتما از زنجیر چرخ استفاده کنند.

*مدارس مشهد

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: باتوجه به بارش شدید برف و لغزندگی سطح معابر و جاده‌ها فردا شنبه تمامی مدارس مشهد در دو نوبت صبح و عصر تعطیل است.

امیر شوشتری اظهار کرد: با توجه به بارش شدید برف و لغزندگی سطح معابر و جاده‌ها فردا شنبه (۱۴ بهمن ماه) تمامی مدارس مشهد در شیفت صبح و ظهر به صورت غیر حضوری خواهد بود.

*مدارس سمنان

با عنایت به بارش برف و کولاک در مناطق مختلف استان و احتمال یخبندان در معابر عمومی، تمامی مراکز آموزشی استان در تمامی دوره های تحصیلی، فردا شنبه ۱۴ بهمن ماه ۱۴۰۲ به صورت غیرحضوری و بر بستر شاد فعالیت خواهند کرد.‌

فعالیت تمامی دستگاه های اجرایی استان در روز شنبه ۱۴ بهمن ماه ۱۴۰۲ با یکساعت تاخیر آغاز خواهد شد.

مدارس فیروزکوه

همچنین  فردا به علت بارش برف و یخبندان مدارس همه مقاطع تحصیلی فیروزکوه در نوبت صبح غیرحضوری است.

مدیریت بحران استان تهران همچنین اعلام کرد: فعالیت ادارات دماوند و فیروزکوه فردا ساعت ۹ صبح و با ۲ ساعت تاخیر آغاز می‌شود.

*مدارس همدان

اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان همدان اعلام کرد: باتوجه به بارش برف، برودت هوا و لغزندگی سطح معابر، مراکز پیش دبستانی، مقاطع ابتدایی و متوسطه دوره اول و متوسطه دوره دوم در سراسر استان، غیرحضوری شد.

*مدارس استان قزوین

تمام مقاطع تحصیلی در شهرستان کوهین در ۲ نوبت صبح و بعد از ظهر به صورت غیرحضوری برگزار می شود.

بارش برف در این قسمت از ارتفاعات استان قزوین بیش از سایر نقاط بوده و برای جلوگیری از ایجاد حوادث و بیماری‌های ناشی از سرما و یخبندان برای دانش‌آموز و معلمان این ناحیه تصمیم گرفته شد تا مدارس این شهرستان به صورت غیرحضوری برگزار شوند.

*مدارس استان زنجان

مدیر کل مدیریت بحران استان زنجان گفت: با توجه به برودت هوا، فعالیت شیفت صبح تمامی مدارس ابتدایی و کودکستان‌های اول و دوم استان به جز مدارس ابتدایی شهرستان طارم، فردا شنبه ۱۴ بهمن ماه ۱۴۰۲، لغو و به صورت مجازی و در بستر شبکه شاد پیگیری خواهد شد.

همچنین مدارس شیفت صبح شهرستان‌های ایجرود و ماهنشان در هر سه مقطع فردا به صورت مجازی و در بستر شبکه شاد پیگیری خواهد شد.

فعالیت حضوری مدارس متوسطه اول بخش مرکزی خدابنده نیز لغو و به صورت مجازی و در بستر شاد پیگیری خواهد شد.

*مدارس دماوند، رودهن و پردیس

بنا بر اعلام ستاد مدیریت بحران شهرستان دماوند، با توجه به شرایط جوی، برودت هوا و لغزندگی معابر کلیه مدارس مقطع ابتدایی دماوند و رودهن در نوبت صبح فردا شنبه 14 بهمن ماه غیرحضوری است و در بستر شاد برگزار خواهد شد.

همچنین محسن قضاتلو، فرماندار شهرستان پردیس در خصوص تعطیلی مدارس این شهرستان اظهار کرد: پس از برگزاری نشست مربوطه به دلیل برودت هوا کلیه مقاطع تحصیلی شهرستان پردیس فردا در دو مقطع صبح و بعدازظهر به صورت غیرحضوری برگزار خواهد شد.

*مدارس لواسان و رودبار قصران

آموزش و پرورش شهر تهران اعلام کرد: به علت بارش برف، یخبندان و کاهش محسوس دما، آموزش در تمام کودکستان‌ها و مدارس ابتدایی بخش لواسانات و رودبار قصران در نوبت صبح روز شنبه غیرحضوری شد.

*مدارس استان اصفهان

مدیر کل مدیریت بحران استان اصفهان گفت: با توجه به بارش برف، کولاک و کاهش محسوس دما در مناطق غرب و شمال استان که منجر به لغزندگی جاده‌ها و معابر شده و به منظور پیشگیری از بروز حوادث ناشی از تردد در معابر شهری و روستایی و محورهای جاده‌ای همه مقاطع تحصیلی آموزش و پرورش در شهرستان‌های فریدونشهر، فریدن، خوانسار، بویین میاندشت و بخش‌های نیاسر، قمصر، برزک و روستاهای بخش مرکزی کاشان و نیز مقاطع ابتدایی شهرستان گلپایگان روز شنبه ۱۴ بهمن ماه با یک ساعت تأخیر آغاز خواهد شد.

*مدارس کرمانشاه

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه از تعطیلی و غیرحضوری شدن مقطع تحصیلی ابتدایی در ۱۱ شهرستان استان (غیر از گیلانغرب، سرپل‌ذهاب و قصرشیرین) به دلیل سرمای هوا در روز شنبه خبر داد و گفت: همچنین مقطع متوسطه در این ۱۱ شهرستان با ۲ ساعت تاخیر آغاز خواهد شد. 

مدارس مقطع متوسطه در نوبت صبح شنبه در شهرستان‌های کنگاور، سنقر و کلیایی، پاوه و دالاهو، تعطیل و به صورت غیرحضوری است.

*استان گلستان

مدیر آموزش و پرورش کلاله درشرق استان گلستان گفت که به علت بارش برف و برودت هوا فردا شنبه ۱۴ بهمن تمامی مدارس مقطع ابتدایی و متوسطه اول این شهرستان غیرحضوری و کلاس ها در بستر شبکه شاد برگزار می شود.

*چهارمحال و بختیاری

اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری اعلام کرد: با توجه به بارش برف، لغزندگی جاده‌ها و برودت هوا، فعالیت آموزشی مدارس شهرستان کوهرنگ به صورت غیر حضوری در شبکه شاد برگزار خواهد شد.

فعالیت آموزشی سایر مدارس استان از ساعت ۹ صبح آغاز خواهد شد.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.