کد مطلب: ۸۹۸۱۵۴

ترکیه مقصد گردشگری ایرانی‌ها

ترکیه مقصد گردشگری ایرانی‌ها

رئیس انجمن دفاتر مسافرت هوایی و جهانگردی ایران گفت: سفر ایرانیان به خارج رشدی نداشته است. یک جمعیت سنتی هرساله به سمت ترکیه می‌رود. به هر حال ترکیه مقصد گردشگری ایرانی‌ها شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، حرمت الله رفیعی درباره وضعیت احتمالی گردشگری در نوروز امسال گفت: برای نوروز مسافر‌های ایرانی عموماً مسافر‌های لحظه آخری هستند. بنا به تجربه به نظر من نوروز امسال نسبت به سال گذشته پررونق‌تر خواهد بود. ما در هفته‌ای که گذشت تعطیلا چند روزه داشتیم و تقریباً اکثر هتل‌های ایران در مراکز گردشگری مثل کیش و قشم و شیراز جا نداشتند و دفاتر ما به سختی جا تهیه می‌کردند. با این وجود احتمالاً نوروز امسال پررونق باشد. سال گذشته هم تقریباً می‌توان گفت که قشر مرفه دنبال مسافرت خارجی است. البته ماه مبارک رمضان در این بین تأثیرگذار است اما کسانیکه امکان روزه گرفتن ندارند سفر خواهند کرد. به نظر من امسال 10 تا 15 درصد شاهد افزایش گردشگری داخلی خواهیم بود.

وی در ادامه درباره گردشگران خارجی در نوروز بیان کرد: گردشگری ورود ما در ایام نوروز در هیچ سالی افزایش نداشته چون می‌دانند که هتل‌های ما به اندازه کافی پر است. این زمان برای ورود گردشگران خارجی مناسب نیست. تنها جایی که توقع داریم رشد خوبی داشته باشیم جاذبه‌های گردشگری تهران است. در نوروزی که گردشگری در تهران می‌تواند خوب باشد در سال گذشته خیلی خوب نبود. هتل‌های تهرانی باید به گونه‌ای رفتار کنند که هزینه سفر به تهران کم شود و گردشگر داخلی به سمت پایتخت هم بیاید. امسال خوشبختانه شاهد نمایشگاه خوبی در حوزه گردشگری هم بودیم که رئیس جمهور هم برای افتتاح آن به نمایشگاه آمد.

رفیعی درباره کاهش ورود گردشگری چینی اظهار داشت: با لغو روادیدی که اتفاق افتاد گردشگری خارجی ما شاهد رشد 40 درصدی نسبت به سال گذشته خواهد بود. امسال شاهد رشد 30 درصدی بوده‌ایم. البته تور‌های چینی یک دفعه ریزش پیدا کرد و تقریباً به صفر رسید. من خدمت سفیر چین و معاون گردشگری‌شان گفتم که توقع داریم چین رفتار متفاوتی با گردشگری ایران داشته باشد. گردشگر چینی عموماً گردشگر حکومتی است و مقاصد گردشگری برای چینی‌ها از قبل توسط دولتشان تعیین می‌شود. ما باید سهم زیادی از چین داشته باشیم چون اقتصاد چین با ما دگرگون شد و باید چینی‌ها مساعدت‌های بیشتری در این حوزه داشته باشند.

رئیس انجمن دفاتر مسافرت هوایی و جهانگردی ایران، درباره افزایش میزان سفر در نوروز به سمت ترکیه گفت: سفر ایرانیان به خارج رشدی نداشته است. یک جمعیت سنتی هرساله به سمت ترکیه می‌رود. به هر حال ترکیه مقصد گردشگری ایرانی‌ها شده است. ترکیه کمترین هزینه را نسبت به دیگر کشور‌ها برای سفر ایرانی‌ها دارد. تقریباً سالیانه نزدیک 2 میلیون نفر به سمت ترکیه ‌می‌روند و در نوروز هم شاهد رونق سفر به ترکیه هستیم. جایگزینی برای ترکیه به وجود نیامده است. دو سال گذشته یک بخشی از گردشگری ترکیه به سمت استان‌های داخلی تغییر کرد. امیدوارم استانداران این رویکردی که مردم پیدا کرده‌اند و گردشگری داخلی را در مواردی نسبت به خارجی‌ها بیشتر دوست دارند؛ مورد توجه قرار بگیرد.

منبع : انتخاب

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.