کد مطلب: ۸۹۸۸۴۱

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران:

عواید فروش مولدسازی برای مدرسه‌سازی استفاده می‌شود

عواید فروش مولدسازی برای مدرسه‌سازی استفاده می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران گفت: مولدسازی موجب شد ۱۲ ملک مولدسازی شود و همه کارهایش انجام شده و عواید فروش آن برای مدرسه سازی استفاده می شود.

به گزارش تجارت‌نیوز،  نشست خبری مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران صبح امروز ۲۹ بهمن ماه برگزار شد. مسعود بهرامی در ابتدای این نشست ضمن تبریک اعیاد شعبانیه گفت: در حوزه ابتدایی رویکرد بازی محوری مدنظر قرار گرفته و در یک سال گذشته با اعتباری که داشتیم، توانستیم تجهیزات بازی های آموزشی را برای مدارس فراهم کنیم. بحث واقعیت مجازی در هر منطقه از جمله اقدامات صورت گرفته در زمینه بازی هاست و در هر منطقه یک مدرسه به تجهیزات واقعیت مجازی مجهز شده است و اتاق های بازی در هر منطقه و در پرتراکم ترین مدرسه و بیشتر دو نوبتی‌ها ایجاد شده است.

بهرامی خاطرنشان کرد: سال ۷۴ اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران از شهر تهران جدا شد و از این سالها تا کنون برای اولین بار میانگین نمرات نهایی استان تهران از میانگین کشوری بالاتر رفته است.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران با بیان اینکه برای اردوهای راهیان پیشرفت ۲۰ مقصد اردویی تعیین شده، عنوان کرد: در زمینه تربیت بدنی و سلامت حدود هزار اتاق سلامت مدرسه در شهرستان های استان تهران تجهیز شد و طرح شهید سلیمانی که احداث فضاهای درون مدرسه ای بود هم اتفاق افتاد.

بهرامی اضافه کرد: همه فضاهای ورزشی که در اجاره بخش خصوصی بود، در اختیار دانش آموزان قرار گرفته مگر املاکی که قرارداد طولانی تر داشتند که باید صبر کنیم قرارداد تمام شود.

او با اشاره‌ به اینکه آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران توانسته رتبه پژوهشی برتر و رتبه اول در شورای آموزش و پرورش و خوارزمی را کسب کند، اظهار کرد: سامانه مکاتبات اداری تا کف مدرسه رفته و هم اکنون ۴ هزار کاربر دارد و همه کاغذها حذف شده و از محل صرفه جویی در کاغذ می‌خواهیم مدرسه بسازیم.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران تاکید کرد: رتبه سوادآموزی سال قبل ۲۴ بود و امسال رتبه ۷ را گرفتیم، اما بیشترین نگرانی ما در سوادآموزی اتباع است.

او ادامه داد: سال قبل برای شهرستان های استان تهران ۲ هزار و ۹۰۰ نفر جذب از طریق ماده ۲۸ داشتیم و امسال برای تأمین نیروی انسانی ۵ هزار و ۴۲ سهمیه در آزمون استخدامی ماده ۲۸ از اداری استخدامی داریم. ۶۶۹ سهمیه نیز در کیفیت بخشی گرفتیم و در مجموع بالغ بر ۵ هزار و ۷۰۰ نفر نیروی تازه نفس به اداره کل اضافه می شوند.

بهرامی عنوان کرد: در مستندسازی املاک بسیاری از اسناد ما سند مالکیت ندارند. برخی افراد ما را اذیت می کنند و دعوای حقوقی راه می افتد. خوشبختانه توانستیم ۳۰۲ سند مالکیت برای املاک آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران اخذ کنیم و مستندسازی هم صورت گرفته است.

بهرامی در مورد مولدسازی هم گفت: مولدسازی موجب شد ۱۲ ملک مولدسازی شود و همه کارهایش انجام شده و عواید فروش آن برای مدرسه سازی استفاده می شود. در واقع ما از درآمد این املاک فقط می توانیم مدرسه بسازیم.‌ پول فروش مولدسازی در اختیار نوسازی قرار می گیرد و فقط در همان شهرستان می تواند خرج شود و حتی یک ریال هم کسور قانونی ندارد.

بهرامی در ادامه با اشاره به اینکه در سال جاری ۷۳ مدرسه و فضای آموزشی جدید به آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران از سوی سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس تحویل داده شده گفت: در این بین نوسازی خدمات زیادی داشته است. مدارس شهرستان‌های استان تهران ۱۲ تا ۲۰ کلاس به بالا است و ۷۳ مدرسه ساختن کار بزرگی است.

او عنوان کرد: هم اکنون نیز ۱۰۹ پروژه عمرانی در شهرستان‌های استان تهران در حال احداث است که از مهر آغاز به کار کردند و در دهه فجر تعدادی از آن افتتاح شد و در نیمه شعبان هم افتتاح داریم.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران گفت: به لحاظ سرانه آموزشی ابتدای کار به ازای هر دانش آموز ۳.۸ متر مربع بود. امروز این رقم به ۴.۷رسیده است ۹ دهم متر مربع سرانه فضای آموزشی رشد داشته البته هنوز با میانگین کشور فاصله داریم که حدود ۵.۸ است.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در خصوص تعداد دانش آموزان نیز تاکید کرد: یک میلیون و ۱۲۵ هزار و ۴۰ دانش آموز در مجموع در دولتی و غیردولتی شهرستان‌های استان تهران درس می‌خوانند و ۱۱ درصد در مدارس غیردولتی تحصیل می کنند و ۹۰۰ هزار دانش آموز در مدارس عادی دولتی هستند. تعداد دانش آموزان اتباع در مدارس دولتی و غیردولتی ۱۱۰ هزار دانش آموز است. ۹۷۲ هزار و ۶۵۶ دانش آموز در مدارس عادی دولتی در همه مقاطع تحصیلی در شهرستان‌های استان تهران تحصیل می‌کنند.

بهرامی در مورد حق التدریس ها نیز بیان کرد: از طریق حق التدریس همکاران می توانیم بدون چالش همانطور که از مهر امسال رد شدیم و از مهر سال بعد هم می توانیم عبور کنیم. در آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران حدود ۵۳ هزار نفر حقوق بگیر داریم که ۹ هزار نفر آنها دانشجوی فرهنگیان هستند. حق التدریس یک دین است و باید به موقع پرداخت شود و اگر این اتفاق بیفتند خیلی از چالش ها را نخواهیم داشت.

بهرامی در خصوص تراکم افزود: هم اکنون حدودا تراکم دانش آموزان در کلاس‌های درس مدارس آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران ۳۱.۸۴ است که باید ۲۶ باشد و در مراکز شهرها مثل شهر قدس یا قرچک تراکم بالاست و اتباع نیز در این امر موثر بودند. ۶۰ درصد از مدارس عادی دولتی ما دو نوبتی هستند. امسال ۱۷ نوبت دوم را با کمک ۷۳ مدرسه ای که سازمان نوسازی تحویل داده به نوبت اول آوردیم. میانگین افزایش جمعیت دانش آموزان ما سالانه ۴ درصد است.

مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در مورد توزیع شیر دانش آموزی یادآوری کرد: هم اکنون ۵۶۶ هزار و ۳۸۱ نفر دانش آموز ابتدایی داریم تعدادی هم پیش دبستانی ضمیمه داریم که آنها هم تحت پوشش شیر هستند پس برای حدود ۶۰۰ هزار نفر شیر لازم است و با توزیع دو نوبت شیر در هفته این رقم به حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار وعده شیر در هفته می رسد. شرکت های لبنیات برای تأمین پاکت شیر و خود شیر چالش دارند چراکه پیش بینی نکرده بودند برای سال جاری چنین خدمتی ارائه کنند.برخی شرکت‌ها پیشنهاد شیرهای دیگری با ماندگاری بالا و... دادند، ولی ما زیر بار نرفتیم چراکه نگران سلامت دانش آموزان هستیم.

بهرامی ادامه داد: تعدادی از مدارس به دلایل مختلف غیرحضوری می شوند و نگهداشت شیرها در این شرایط سخت است از این رو ظرفیت شرکت‌های لبنی کافی نبود ولی دو شرکت با ما توافق کردند. همه مناطق ۸ تا ۱۰نوبت شیر در اختیار گرفتند و روال برقرار است.

منبع : ایلنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.