کد مطلب: ۸۹۹۱۰۶

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

استخدام زباله‌گردها با ۱۵ میلیون تومان

استخدام زباله‌گردها با 15 میلیون تومان

زباله‌گردی که تاکنون یک آسیب اجتماعی به شمار می‌رفت، حالا قرار است به یک شغل تبدیل شود. رضا محمدی، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران گفته که استخدام تمام زباله‌گردها در دستور کار شهرداری است.

به گزارش تجارت‌نیوز، زباله‌گردی که تاکنون یک آسیب اجتماعی به شمار می‌رفت ،حالا قرار است به یک شغل تبدیل شود. بنا بر اظهارات مقامات دولتی، تعداد زباله‌گردها در کشور به‌ویژه در تهران افزایش پیدا کرده است. 

 پیش‌تر محمدرضا حیدرهایی، سرپرست دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی گفت: «افرادی که در زمینه زباله‌گردی فعالیت می‌کنند از کودکان به عنوان نیروی کار ارزان استفاده می‌کنند.» حیدرهایی گفت که تعداد کودکان زباله‌گرد در سطح شهر افزایش داشته است.

استخدام زباله‌گردها در تهران

حالا شهرداری تهران اعلام کرده که زباله‌گردها را استخدام می‌کند. رضا محمدی، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران به خبرگزاری فارس گفت: «استخدام تمام زباله‌گردها در دستور کار شهرداری است.»

 محمدی گفت: «شهرداری تهران برای پیمانکاران الزام گذاشته است که باید از نیروی انسانی ایرانی استفاده کنند.»

 4 هزار و 700 زباله‌گرد در تهران

آنطور که محمدی گفته، قرار است حقوق زباله‌گردها بین ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تا ۱۵ میلیون تومان باشد. او گفته که توانایی استخدام 5 هزار زباله‌گرد با حقوق طرح طبقه‌بندی استخدام را داریم.

پیش از این مرکز پژوهش‌های مجلس نوشت که در سال 99 تعداد زباله‌گردها در کشور بالغ بر 14 هزار نفر بود. از این میان حدود 4 هزار و 700 نفر از آنها کودکان هستند که در تهران فعال هستند. اخیرا نیز مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران آمار زباله‌گردهای تهران را همان 4 هزار و 700 نفر اعلام کرد.

 

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.