کد مطلب: ۹۰۰۱۳۷

کلاهبردار ۹ هزار میلیاردی به ایران بازگردانده شد

کلاهبردار ۹ هزار میلیاردی به ایران بازگردانده شد

رئیس پلیس بین‌الملل فراجا از استرداد متهم کلاهبردار ۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریالی خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز، سردار مجید کریمی؛ رئیس پلیس اینترپل اظهار کرد: در راستای توسعه دیپلماسی انتظامی و همکاری‌های فرابخشی فراجا، کلاهبردار 9 هزار و 500 میلیارد ریالی تبعه یکی از کشورهای همسایه، با تلاش پلیس بین‌الملل فراجا، بازداشت و از طریق مرز هوایی فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) مسترد شد.

رئیس پلیس بین‌الملل فراجا در ادامه افزود: این متهم چندی پیش در کشور خود اقدام به اخذ یک فقره وام بانکی به مبلغی معادل 9 هزار و 500 میلیارد ریال از بانک سهامی بازرگانی، در ازای احداث یک سردخانه در زمینی به مساحت 4 هکتار می‌کند. اما وی به محض دریافت وام، ضمن عدم استفاده از آن در مورد معین شده، پس از متواری شدن، با تنظیم قراردادهای صوری اقدام به نقل و انتقال مبلغ به سایر کشورهای همسایه می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه شکایت شاکیان، اینترپل آن کشور، موفق به صدور یک فقره اعلان قرمز علیه نامبرده شده و با توجه به ذکر نام جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری که احتمال رؤیت فرد مورد نظر در آنجا متصور است، شناسایی و دستگیری مشارالیه در دستور کار پلیس بین‌الملل فراجا قرار گرفت.

سردار کریمی ضمن اشاره به اعلان قرمز و ثبت مشخصات هویتی متهم در مبادی مرزی کشور بیان کرد: متهم هنگامی که قصد داشت از مرز هوایی وارد خاک جمهوری اسلامی ایران شود، با هوشمندی مأموران فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در مرز هوایی فرودگاه حضرت امام خمینی بازداشت و در اختیار مأمورین پلیس بین‌الملل قرار گرفت.

این مقام انتظامی با اشاره به دیپلماسی فعال انتظامی فراجا و اقدامات اعتماد ساز در زمینه مقابله با جرایم فراملی در زمینه همکاری‌های مشترک آینده بین کشورها، تصریح کرد: پس از هماهنگی با قوه قضائیه و اینترپل کشور مربوطه، زمینه استرداد متهم فراهم و با تلاش مؤثر مأمورین پلیس بین‌الملل فراجا، از همان طریق به کشورش مسترد شد.

منبع : تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.