خبر مهم:

کد مطلب: ۹۰۰۳۵۳

وزیر رفاه: مادران روستایی و عشایر بیمه می‌شوند

وزیر رفاه: مادران روستایی و عشایر بیمه می‌شوند

به گفته وزیر رفاه بیش از ۲ میلیون نفر از زنان روستایی و عشایر دارای سه فرزند تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر قرار می‌گیرند.

به گزارش تجارت‌نیوز، سیدصولت مرتضوی در نشست اعلام فراخوان «ثبت‌نام از مادران غیرشاغل دارای سه فرزند و بیشتر» در مناطق روستایی و عشایری در راستای اجرای قانون جوانی جمعیت گفت: یکی از شعارها و راهبردهای دولت سیزدهم موضوع عدالت اجتماعی می‌باشد که تکافل اجتماعی یکی از شاخه‌های آن است و در حوزه تکافل اجتماعی در دومین سالی که از تصدی این دولت می‌گذرد اقدامات خوبی انجام شده است.

وی ادامه‌ داد: منابع نهادهای حمایتی به‌منظور تحت پوشش قراردادن کسانی که پشت نوبت کمیته امداد امام خمینی(ره) یا سازمان بهزیستی قرار گرفتند، تقویت شد.

مرتضوی تأکید کرد: به‌منظور پوشش حداکثری، به‌صورت روزشمار هیچ مددجوی تحت پوشش بهزیستی یا کمیته امداد را در نوبت نداریم و به‌روز به متقاضیان پاسخگویی می‌شود.

وی تأکید کرد: بحث افزایش مستمری افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی مدنظر بود که در سال ۱۴۰۲ به میزان ۴۰ درصد به مستمری مددجویان کمیته امداد و بهزیستی افزوده شد. تعداد کسانی نیز که در طول ۲ سال و نیم دولت سیزدهم تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار گرفتند بیش از ۵۰۰ هزار نفر از آحاد مختلف جامعه است.

وزیر رفاه اجتماعی اضافه‌ کرد: از اقدامات مؤثر دیگری که در دولت انجام شده، افزایش یارانه‌ها و اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی است. از ابتدای سال دولت تصمیم گرفت کالابرگ الکترونیکی را در راستای اجرای قانون عملیاتی کند. به‌طور تدریجی زیرساخت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری تأمین شد و از دهه فجر امسال به‌صورت گسترده در سراسر کشور اجرایی شد.

وی افزود: بر اساس آخرین آمار معاونت رفاه و امور اقتصادی تاکنون بیش از ۱۵ میلیون خانوار از مجموع ۲۰ میلیون خانوار از طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی استقبال کرده‌اند. همچنین ۱۸ میلیون تراکنش به این واسطه انجام شده است. اگر بُعد خانوار را ۳/۳ نفر محاسبه کنیم حدود ۴۶ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از مشمولان ۶۰ میلیون نفری که در دهک‌های یک تا هفت درآمدی قرار دارند توانسته‌اند از یارانه خود در طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی استفاده کنند.

مرتضوی گفت: حدود ۲ میلیون و ۲۳۶ هزار نفر از زنان روستایی و عشایر دارای سه فرزند و بیشتر مشمول ماده ۲۱ قانون جوانی جمعیت شده‌اند که قرار است تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر قرار بگیرند.

گفتنی‌است، عصر امروز اجرای مرحله نخست بیمه اجتماعی مادران روستایی و عشایری مشمول ماده ۲۱ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت با امضای تفاهم‌نامه میان «سیدصولت مرتضوی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و «شکیبا محبی‌تبار» دبیر ستاد ملّی جمعیت آغاز شد.

منبع : بورس نیوز

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.