کد مطلب: ۹۰۰۷۸۵

راه دسترسی ۱۷۸ روستا در جنوب سیستان و بلوچستان مسدود شد

راه دسترسی ۱۷۸ روستا در جنوب سیستان و بلوچستان مسدود شد

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: راه دسترسی حدود ۱۷۸ روستا مسدود شده است که در بخشی از آنها همچنان جریان آب برقرار است.

به گزارش تجارت‌نیوز، محمد اکبری در بازدید از مناطق سیل‌زده جنوب استان سیستان و بلوچستان افزود: سایر نقاط که آب فروکش کرده و با ایجاد خاک‌ ریزی امکان تردد، فراهم شده است و برنامه‌ریزی شده تا ۱۰ روز تمام مقاطعی که دچار آب‌بردگی شده، ترمیم و تردد برقرار شود.

وی افزود: با تاکید وزیر، دستور داده شد فعلاً به صورت موقت ۵۰ میلیارد تومان در چهار سرفصل، برای اجاره ماشین آلات و خرید مصالح و بازسازی راه و ابنیه فنی، به جنوب استان تخصیص یابد.

معاون سازمان راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای، راهداران استان افزود: با تلاش شبانه روزی و بسیج همه امکانات از جمله ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین برای ارائه خدمات در مناطق درگیر سیلاب به منظور مرمت و بازگشایی راه‌های آسیب دیده در ایرانشهر، کنارک، دشتیاری، قصرقند، چابهار و نیک شهر مشغول فعالیت و امدادرسانی هستند.

خسارت شدید در راه‌های مواصلاتی جنوب سیستان و بلوچستان 

وی افزود: بر اثر بارندگی راه‌های مواصلاتی جنوب استان متحمل خسارت شدید حدود هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان شده است که ۵۰ اکیپ و ۳۴۰ نفر راهدار در جنوب استان برای بازسازی فعال شده‌اند و میزان خسارت وارده به روستاهای شمال استان نیز حدود ۱۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

اکبری افزود: ۹۰ دستگاه ماشین آلات سنگین جنوب استان سیستان و بلوچستان و حدود ۲۰ دستگاه از استان‌های هرمزگان، کرمان و شمال استان به منطقه جنوب اعزام شده است و ۲۰ دستگاه ماشین آلات سنگین هم توسط بخش خصوصی تأمین شده است.

وی ادامه داد: حدود دو هزار کیلومتر راه آسیب دیده در جنوب استان و بیش از ۲۰۰ دستگاه پل و آب نما و محورهایی که در حاشیه کوهستان و تراشه‌های سنگی است که در اثر بارندگی ریزش کرده و اکیپ‌های راهداری در حال پاکسازی راه‌ ها هستند.

منبع : ايسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.