کد مطلب: ۹۰۱۰۲۷

ببر ۱۱ ساله ‌باغ وحش مشهد تلف شد‌

ببر ۱۱ ساله ‌باغ وحش مشهد تلف شد‌

معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: گزارش اداره کل دامپزشکی از خفه شدن یک قلاده ببر ۱۱ ساله بر اثر گیر کردن غذا در گلو در باغ وحش مشهد خبر می‌دهد.

به گزارش تجارت‌نیوز، محمد عرفانی گفت: یک قلاده ببر ۱۱ ساله در باغ وحش مشهد تلف شد و علت آن طبق اعلام اداره کل دامپزشکی که وظیفه حفاظت، درمان و نگهداری از حیوانات باغ وحش را دارد و نماینده این اداره کل در باغ وحش مستقر است، خفگی بر اثر گیر کردن گوشت در گلوی ببر اعلام شد.

وی در ادامه بیان کرد: طبق صورتجلسه اداره کل دامپزشکی استان و پس از کالبد شکافی گزارشی به این اداره کل ارسال شد، که طبق آن اعلام شده است: در بازرسی ظاهری خونریزی از منافذ، ضایعات دهانی، آثار گزش و شکستگی و درگیری و زخم پوستی مشاهده نشد و تنها مورد قابل ذکر مشاهده یک تکه پستان در گلوی حیوان بود که با توجه به بافت نرم آن احتمالا در اثر استفراغ در گلوی این ببر گیر کرده و موجب خفگی آن شده است.

معاون حفاظت محیط زیست خراسان رضوی در ادامه تأکید کرد: آنچه که برای ما مهم است این است که اداره کل دامپزشکی با تمهیدات مناسبی از چنین حوادثی جلوگیری کند که حیوانات از بین نروند. مراقبتی در زمینه نحوه غذادهی به حیوانات باغ وحش صورت نگرفته و محیط زیست استان، این مسئله را به صورت جدی پیگیری می‌کند.

معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی افزود: مسئولیت سلامت حیوانات باغ وحش با سازمان دامپزشکی است و طبق ماده ۲ قانون سازمان دامپزشکی کشورمصوب (۲۴/۰۳/۱۳۵۰) ، کلمه دام به حیوانات اهلی - طیور - ماهی - زنبور عسل – کرم - ابریشم - حیوانات آزمایشگاهی و "حیوانات باغ وحش" اطلاق ‌می‌شود و مقصود از کنترل بهداشتی، بازرسی و اقداماتی است که از لحاظ پیشگیری و مبارزه با امراض دامی و بیماری های مشترک بین انسان و دام لازم وضروری است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی، عرفانی گفت: مراکز نگهداری حیوانات ملزم هستند که مسئول فنی بهداشتی داشته باشند و در خصوص مسائل بهداشتی و بیماری حیوانات پاسخگو باشند، در صورتی که باغ وحش مشهد قصوری در خصوص تلف شدن این گونه کرده باشد، با عنایت به چالش‌های اخیر و کم کاری‌ها دامپزشک این باغ وحش، بررسی کارشناسی و پیگیری‌های قانونی در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

منبع : ايسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.