کد مطلب: ۹۰۱۲۱۸

معاون وزیر علوم:

دانشجویان فعال فرهنگی مورد حمایت بنیاد ملی نخبگان قرار می‌گیرند

دانشجویان فعال فرهنگی مورد حمایت بنیاد ملی نخبگان قرار می‌گیرند

معاون فرهنگی وزارت علوم گفت: تسهیلاتی برای فعالان فرهنگی در دانشگاه ها فراهم کرده ایم و بر اساس آن برگزیدگان جشنواره حرکت مورد حمایت بنیاد ملی نخبگان قرار گرفته اند.

به گزارش تجارت‌نیور، عبدالحسین کلانتری معاون فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: از گلایه‌های دانشجویان فعال فرهنگی این است که فعالیت‌های فرهنگی آنها در سیستم آموزشی تأثیر گذار باشد. فعالیت‌های فرهنگی هویت دانشجویان را شکل می‌دهد و برای ورود به جامعه آنها را توانمند می‌کند.

کلانتری تاکید کرد: افرادی که در طول دوران دانشجویی فعالیت‌های جمعی مشترک داشته‌اند و برای اهداف علمی و فرهنگی کار مشترکی را سامان می‌دادند، مدیران و کارشناسان موفق تری در مراحل بعدی زندگی‌شان خواهند بود و به نوعی بلوغ اجتماعی آنها با انجام فعالیت‌های فرهنگی تسریع می‌شود.

وی افزود: ما در وزارت علوم در کنار اثر گذاری فعالیت‌های فرهنگی، وظیفه خودمان دانستیم که تسهیلاتی را برای این فعالان فرهنگی در دانشگاه‌ها فراهم کنیم. به همین مناسبت برگزیدگان جشنواره حرکت مورد حمایت بنیاد ملی نخبگان قرار گرفتند و در ردیف‌های حمایت از نخبگان، حمایت‌های لازم از آنها صورت می‌گیرد و تسهیلات چشمگیری به آنها داده می‌شود.

معاون فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: همین مسیر برای کانون‌های فرهنگی در حال طی شدن است و همچنین برای نشریات دانشجویی قرار است این تسهیلات را در نظر بگیریم و افرادی که در این مجموعه‌ها فعالیت می‌کنند از تسهیلات ویژه بنیاد ملی نخبگان برخوردار می‌شوند.

کلانتری ادامه داد: شور نشاطی که در دانشگاه وجود دارد مدیون فعالیت‌های این دانشجویان است و به همین دلیل در وزارت علوم، رزومه فرهنگی برای دانشجویان فعال در حال شکل گرفتن است.

وی تاکید کرد: در زمینه‌ای که در حوزه اختیارات و مسؤولیت وزارت علوم است دانشجویان فعال فرهنگی که برای مقطع دکتری اقدام می‌کنند در مصاحبه‌های عمومی مقطع دکتری می‌توانند رزومه فرهنگی خود را ارائه بدهند و همچنین در بازار کار دانشجویانی که مهارت انجام دادن کار جمعی دارند و در دوره دانشجویی این مهارت را به بلوغ رساندند امکان جذب بیشتری خواهند داشت.

منبع : مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.